2009-09-08

oj då..

..här lämnar man bloggen 1 dygn och vips så har besökarsiffran stigit över 10 000 st!!! Jippi vad roligt att så många läser min blogg. Det är ju jätteroligt.

Igår blev det ingen blogg för jag va inte hemma fören 23.30. Jag jobbade kvällen igår men på eftermiddagen blev det lite stormigt och jag blev biten på handen. Inte så allvarligt först. Visst det gjorde ont som bara den o handen domnade bort. Jag tvättade o spritade direkt. Men sen efter en stund så började det göra riktigt ont o även upp i armen. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen som inte hunde hjälpa så jag ringde jourläkarcentralen som ville att jag skulle komma ner. Väl där nere fick jag vänta till kl 20.30 då en doktor tittade o klämde på handen så jag trodde jag skulle bli tokig. Han skickade iväg mig till röntgen och därifrån fick jag gå till ortopeden på akutmottagningen. Där fick jag ett par mackor o en kopp te. Tusen tack för det för jag höll på att få ett blodtrycksfall. Hade inte ätit på länge + smärta=jobbigt.
Mitt i en tugga kommer doktorn in o han va hur cool som helst. Han klämde inget utan höll bara lite i handen. Röntken visade inga brutna ben i handen. Skönt tänkte jag. Sen bad han mig beskriva min smärta o jag sa som det va att det gjorde ont ända upp till armbågen och visade honom. Jaha sa han, du har fått en inflamatinon av bettet. Människobett är det farligaste bettet man kan utsättas för och människans mun innehåller en väldigt elak basilusk som sprider sig jättefort. Detta har hänt i ditt fall. Du ska få penecilin, voltaren tillsammans med alvedon *3 varje dag. Ojojoj tänkte jag bara.... O så får du vara sjukskriven resten av veckan för att minska risken för att det sprider sig vidare i armen + att jag ska vara still o vila med högläge. Jaha tänkte jag o kännde att det inte va sant. 3 veckan i rad som jag är borta....Pinsamt vill jag lova, jävligt pinsamt. Men det är bara o bita ihop för efter detta hoppas jag att jag ha varit borta min del för denna hösten..=)
Nu kallar maten må gott alla....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Har aldrig gjort detta förr...och till råga på allt blev jag nr 10000...Har nog läst i över en timme...Oj vad du skriver mkt, att du bar orkar, men det är/var ju kul att läsa!! Ska nog försöka kika in lite oftare. Men vilken historia (den senaste alltså)... Krya på dig!! Kram från Rottne

Matilda sa...

Krya på dig! /Matilda & Calle

Thilda sa...

USch da gumman, lät inget vidare. Hoppas du krya på dig snart! Du få komma förbi o kika in huset nån dag :) Kramar

Unknown sa...

Skit i det pinsamma, det är farligt med människobett precis som dr sa...otäckt.
Hunrig vårdtagare du har..hugahha..

lilsis sa...

systeryster inte bli biten det är ju dumt! Krya på dig! PUSSPUSS lillayster 08