2012-06-26

Nu får det räcka

Jag har under 3 månader nu haft en sådan fruktansvärt dålig mage o hela mitt allmäntillstånd är så fruktansvärt nedsatt.
Jag va hos doktorn som gjorde lite undersökningar av tarmen och den såg fin ut så långt som hon kunde se. Hon tog även lite blodprover och det visade att jag hade B12-brist. Detta kunde mycket väl vara orsaken till mina svettningar och dåliga mage. Det har nu gått 8 veckor med medicinering och ingenting har förändrats. Igår kräktes jag en gång och sen ingenting mer. Jag är så fruktansvärt lös i  magen att jag flera gånger under denna tiden har gjort det pinsamma med att bajsa på mig. Jag har fått gå hem från jobbet, jag har fått stanna hemma från jobbet, jag har fått avstå roliga saker bara för att vara hemma o nära en toalett.

Nu lider min provanställning mot sitt slut och tyvärr tror jag inte att jag kommer att få fast jobb pga min frånvaro. Vem i tusan vill anställa någon som är borta några dagar varje månad när dessa skov uppstår.
Jag har sett fram emot en framtid på jobbet men jag är helt övertygad om att det inte kommer och bli så. Tråkigt, absolut, jobbigt med pengar om det blir så, absolut. Men valet är inte mitt och jag kan inget göra i frågan. Jag önskar att jag kunde knäppa med fingrarna och få magen till att må bra.
Jag har provat många olika dieter men inget har fungerat och eller stoppat upp magen. Är det någon i detta avlånga land som känner igen sig  o som gärna delar med sig av sina trix o fix får ni gärna höra av er.
För nu orkar denna mamman o frun inte mer.....

6 kommentarer:

Ninni sa...

<3
Ser dig lida!

Läkarna måste hjälpa dig!

Challe sa...

Tråkigt att höra. Vet hur det är att ha problem med magen. Har själv ganska mycket problem med min mage. Har du provat strikt laktosfri kost? Funkar bra för mig. Hoppas att du snart blir bättre, kram :)

La Madre Que Los Pario. sa...

Det kan ta láng tid att läka en mage.Det bästa som fungerar är att láta den vila.Ät lite,och helt inget ibland.
Ät ingen tung mat( inget som gör att magen máste jobba).Inget fett,inget fiber.Inget stekt,inte grillat.
Soppa är ett förslag.Kokt mat.
Dá blir magen glad.
Jag var sjuk i 1.5 ár, tills jag fick veta att jag var allergisk mot gluten.Efter nágra veckor sá var jag ganska sá frisk.
Lycka till.OCh ha en skön sommar!
Och frisk mage!

Sofie i Bergunda sa...

Prova Iberogast (naturläkemedel som finns på apoteket). Det har hjälp mig mycket, slipper ont i magen och panik-toabesök efter varje måltid.

Ullis sa...

Usch så jobbigt. Jag har några vänner som har Ulcerös kolit vilket kan te sig på det sätt du beskriver. Vi får väl hoppas att läkaren har kollat detta och att det inte är det du har drabbats av. Kram

Stina Gustavsson sa...

Usch vad jobbigt!!! Inte kul att ha det jobbigt med magen, där sitter ju allt imunförsvar typ. Har du provat att stabilisera magen med Aloe vera, både det man dricker men även Argi+. Genom Argi+ får du en massa bra vitaminer bla B12 som stärker vid en stressig livvstil.
Det koswtar ju lite men hör av dig om du vill prova så kan jag fixa.
Är du inte nöjd och inte tycker det funkar så är det 90 dagars kundgaranti så att du får pengarna tillbaks.
Hör av dig om det låter intressant. Kramen