2011-01-07

Stöld

Efter jobbet idag mötte jag upp Anders o barnen på Maxi. Vi gick o handlade o allt va frid o fröjd. När vi skulle betala pep Alicia iväg som blixten. Jag såg henne på avstånd o hon tappade något som hon snabbt stoppade i fickan. Vi fick tag på henne o hon vänligt men bestämt visa vad hon hade i fickan. Hennes fråga va om vi skulle bli arga. Ja, svarade Anders på det. Hon hade tagit en chokladbit. Hon fick lika vänligt men bestämt gå till kassan och tala om vad hon hade gjort. O därefter fick jag betala den för hon hade redan tagit en bit. Men det va den enda biten hon fick för resten stoppade jag i fickan. O nu till straffet... Det är alltid svårt o "straffa" men detta är så allvarligt så kvällens kladdkaka o bad i tunnan ställdes in för hennes del. Hon blev superlessen o ångerfull. Så när vi kom hem klädde hon av sig kläderna o gick o la sig. Nu sover hon som en gris. Hela helgen kommer hon o vara hårt hållen o det kommer o vara jobbigt för henne då vi ska upp till Onsala o Göteborg.



- Rosa from my iPhone

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker ni gjorde helt rätt!
För precis så hade jag med gjort!!
Visst dom är små, men tillräckligt stora för att veta vad som är rätt eller fel!!
Säger inget mer om det, för där är vi liksinnade!!

Anonym sa...

Jag tycker ni gör helt rätt! Antagligen gör den här händelsen att hon aldrig mer vågar göra nåt liknande o förstår hur fel det va. Hoppas det går bra i Gbg!