2009-05-31

Pingsthelgen

Oj vilken helg vi har haft. Den började med en stadstur på lördagen. Växjö hade Vårstad och Alicia blev sminkad av en teatertjej. Hon blev så fin i rosa läppstift och blå ögonskugga.

Vi åt god mat och shoppade lite och tittade på clowner och på två som gick på höga styltor. Vi träffade mycket folk och det va väldigt roligt.
När vi kom hem så gjorde vi oss iordning för att gå på födelsedagsfest. Hannes firade 40 år o det va bjudet på logfest i Häringeryd. Vi tog cyklarna för att vi båda skulle kunna få ta oss en öl eller två. Det bjöds på grillat, lite olika kött och superhärlig sallad och potatissallad. Och dricka, i mängder visade det sig. Två killar som jag i nuläget inte kommer ihåg vad dom hette sjöng hela kvällen och dom va sååååååå duktiga. Jag är väldigt imponerade över deras musikaliska kompitens. Dom spelade både gitarr, banjo, munspel och blåskeeboard. Deras låtkunnande va väldigt stort. Ja jag kan lovorda dessa killar i all oendlighet för dom va såååå duktiga. Så behöver ni någongång lite musik på en fest så hojta till så ska jag förmedla med hjälp av Ninni så ni kan anlita dom. Ja tusan så bra dom va.
Vi gav Hannes en jättekorg med massa gott i. Det va öl o vin, o en gös som Johan fiskat upp, o lite tapas och jaa, det va så mycket gott i den så den skulle jag velat ha själv. Mums!!

Vi åt och drack och sjöng hela kvällen och det va en underbar kväll och solen sken länge. Alla barn sprang runt runt och lekte hur bra som helst. Ganska så in på kvällen kom Ninnis lillebror Gustav tillbaka o Ninni tyckte att vi skulle få omkull Gustav för han hade bestämt sig för att vara nykter så då blev det en himla massa snapsar på en väldigt kort tid o jösses vad tokigt det blev. Vi skulle ju som sagt cykla hem, men ack nej. Ninni fick sjutsa hem oss. Jag ville inte ge mig ut på storavägen i mitt tillstånd och med barnen på kärran därbak. Johan o Gustav åkte oxå med. Oj oj oj vad roligt vi hade.

Så tusen tack för en skitrolig fest i logen
Vi tog det extremt lungt på förmiddagen. Barnen vaknade vid 9 så det va en skön sovmorron, men Rosa va fortfarande full när hon vaknade så jag somnade om o vaknade inte förren vid 12 igen. Jag masade mig upp, fick i mig en macka och vi kollade på Robinssonfinalen medans Elias sov. Därefter så skulle vi sjösätta båten och träffa mamma, C-O o Matilda ute på Evedal för att fira lite morsdag tillsammans. Mamma hade bakat jättegod jordgubbstårta och vi hade med oss rababerpaj. Årets första bad skedde idag. Alicia dök i som vanligt men Elias tyckte det va liiite kallt.
Båten kom i vattnet och vi tog oss en härlig tur. Åh så skönt att den är på plats o inte i vår trädgård. Premiärturen gick felfritt trots att både jag och C-O va med. Strax innan vi skulle åka hem så började Alicia plocka blommor som hon gav till mig, mamma o Matilda.

Så tack alla som delat vår underbara helg med oss.

Fler bilder från helgens bravader hittar ni på hemsidan.

1 kommentar:

Unknown sa...

Alicia ser ut som en liten älva på kortet längst ner