2011-08-03

Hej Bloggkompisar

Nu har vi kommit hem efter härliga dagar i stugan. Vi åkte ner igen i lördags och friden i kroppen infann sig snabbt. Iza tyckte oxå det va skönt o komma ner. Hon blir så lugn där nere, precis som jag. På lördagen träffade vi Jenny,Annie o Nellie. Vi kollade kräftorna och bara hängde en stund i stugan.
På söndagen gick vi en promenad bort till Skyrup som låg 2 km från torpet. Dom hade världens hästtävling där borta. Det kostade igentligen 100 kr/pers. Men vi hade inga sånna pengar med oss så vi fick gå in en runda ändå. På vägen hem hittade vi en massa kantareller så Anders o Alicia njöt av stekta kantarellermacka.

Jag hittade ett pussel i ett av sovrummen och det kunde jag inte hålla mig borta ifrån. Ett 1000-bitars. Det tog mig 2 dagar o lägga det. Man måste vara systematisk o fokuserad.
På måndagen åkte vi till Yngsjö havsbad för en dag på stranden. Solen sken och himlen va kontant blå. Vi badade och myste hela dagen. Efter en stund på stranden fick vi sällskap av Familjen Lindsten/Jonson. Efter dagen på stranden följde dom med oss till stugan. Dom hade husvagnen med sig så dom stannade över natten. Dagen därpå så tog vi det bara lugnt, barnen lekte. Anders o Hannes målade på torpet längst upp i nock och efter flera försök att hitta kantareller så gick jag o Ninni bak huset och hittade såååå mycket kantareller. Jag har faktiskt aldrig sett så mycket kantareller på en o samma gång. O då hade både Iaa o Jenny varit där och plockat. Så i går kväll grillade vi regnbågslax, lite kött o Ninni gjorde en jättegod kantarellsås. Dom stannade även den natten o idag va det bara trix o fix o städ o sen styrde vi kosan hemåt.




Och så har vi sist och minst.... Vår nya familjemedlem, en katt som vi fått av Lennart och Barbro. Vi är inte helt överens om namnet men jag tycker hon ska heta Sookie.

Inga kommentarer: