2012-03-25

Spökerier

Inatt har det varit en konstig natt. Anders tycker jag är fjantig men det bryr jag mig inte om.
Inatt har jag sovit jättedåligt. O jag vaknade av att någon, antagligen Alicia, satt och kollade på TV nere. Åh tänkte jag är det redan dags att stig upp. Usch fy o blä. Jag ville sova mer. Strax därpå kom Elias in till oss och när han hade krypit ner så frågande han vem det va som kollade på TV. Jag fick inte ihop det för fem öre. Anders svarade honom att det va ingen som tittade på TV, men jag hörde ju det oxå. Jag va ändå kissinödig så jag gick ner och mycket riktigt så va det INGEN som kollade på TV o TV:n va avstängd. Alicia låg i sin säng o sov. Detta tycker jag är liiiite otäckt, fast inte scary otäckt utan merst bara hur fan löser jag detta???!!!


Än så länge har vi en toppenhelg. Efter jobbet i fredags åkte jag ner och tog mig en tur på Nafna. Iza o Hippie följde oxå med. Det va första rundan för Iza med häst. Det gick kanon. Hon lämnade inte min sida.
I igår åkte Anders o barnen till Jon och hjälpte honom med att riva ut det gamla köket o även golvet för det ska in nytt.
Jag tog mig en stalldag. Ninni o jag drog ut på en härlig tur. Nafna va hur go som helst. Hon riktigt glänste. Både hon o jag fick jobba lite så idag har jag träningsverk som heter duga. Därefter blev det tvätt av häst. Nu gör vi allt för att hon ska få så lite eksem som möjligt.
 Därefter hämtade jag utemöblerna från ladan och ställde dom på plats o sista kraftansträgningen gick åt till att bada Iza som hade fått blod på sig från något, vad vet inte jag.

Vi åkte ut en liten runda till Stina o Mattias igår eftermiddag/kväll o gav Wilda sina paket. hon har ju fyllt ett nu.
Därefter blev det lungt, lite mat lite gladiatorerna o sen i säng. Somnade hos Alicia som en stock.

Inga kommentarer: