2012-04-29

Min Iza

Min fina Iza mår inte bra. Jag trodde det skulle vända efter att tonsillerna opererades bort. Men jag tycker nästan att hon blivit sämre. Hon har börjat slicka oerhört mycket och krypit upp o varit i ansiktet på en. Det har varit rätt jobbigt. Hon började tappa päls o kändes allmänt nedstämd.
Idag när Ninni skulle besiktiga alla valparna inför deras flytt till nya hem passade jag på o ta med Iza så CG fick kika på henne. Av att bara titta henne lite vanligt i munnen såg operationsärren jättefina ut, men hon skummar fortfarande. Så vi bestämde oss för att söva henne o kika längre ner och då visade det sig att hon va jättesvullen nere i sitt struplock o hon har struplocksinflamation. Så nu ska hon äta kortison o zantacs i 4 veckor för o se så svullnad o rådnad går tillbaka. Risken när dom gått så länge med det är att det kommer tillbaka och att det kan sätta sig på livmodern och dyl.

2 kommentarer:

mamma sa...

Inte bra lilla hjärtat men hon fixar det ska du se....kramis !!

Challe sa...

Stackars lilla Iza, hoppas att medicinerna hjälper så hon kryar på sig. Kram :)