2012-04-22

Söndag

Vilket avslut på denna vecka. På torsdagskvällen fick jag en sån akut smärta i magen så till slut så körde Ninni in mig till akuten. Jag blev undersökt o fick ta blodprov, blodtryck o ekg. Blodtrycket va lågt o ekg:t va inte till 100 tillfredsställande. Så jag fick permis o åka hem och komma tillbaka på morgonen för att göra ett ultraljud o ta om alla proverna. Det va samma som på natten, lågt blodtryck o muppigt ekg. Fast inte så muppigt så man behöver utreda det i nuläget.
Därefter åkte jag hem o vilade. Vi hade lovat att vi skulle åka upp till kusinerna i Onsala o hälsa på Elliot för första gången. Han va så fiiiiin!!! Tyvärr så tappade jag min telefon på en sten igår (note to myself ja jag vet att jag ska ha en gammal tegelsten till telefon, men det skiter jag) så jag kan tyvärr inte lägga upp nått av mina men jag lånar ett av Kattis FB-kort

Väl framme I Onsala va vi alla lite trött. Vi åt hemma gjorda hamburgare, lekte o busade lite o däefter va de godnatt. Elias va lite orolig så jag låg hos honom en stund o givetvis somnade jag som en lite gris. När C-J väckte mig så byte jag nästan bara säng o somnade om. sov gott i kanske 10 minuter sen hör jag Elias ropa o gråta. Så jag masar mig upp igen o då har han spytt ner hela sig o hela madrassen. Så sen satt vi på toaletten halva natten o kräktes. Han va så duktig. Sa till när han behövde kräkas o när han va tillfälligt färdig. När magen va tom o gallan slut kunde han somna en stund. Men på morgonen va det dag igen för några omgångar. 
Efter frukosten gick vi ner till havet och va kusträddare, vi städade på stranden. Alla barnen va jätteduktiga inkl Elias. Därefter så kändes det säkert att åka hem. Så vi satte oss i bilen o åkte. Hela resan gick bra o både han o Alicia sov mycket. 
Anders o Jon va i Malmö o kollade innebandy-sm. När dom kom hem så följde jag med Ninni till grannen Sara som hade inflyttningsfest. 
Idag när vi vaknade så va det underbart väder, vi hade som plan att köra bort riset, gå en härlig långpromenad o skriva inbjudningskorten till bröllopsfesten. riset o korten är skrivna men promenaden blev inställd för det började öspisseregna.
Nu e Alicia på simskola med Anders o jag o Elias myser framför TV:n. Imorgon är det jobbvecka igen o det ska bli skoj.


Inga kommentarer: