2012-07-29

Iza är inlaggd

Vi är på besök hos pappa o Elle. Vi satt o käkade frulle framför Tv os när Iza kom in o först började gno sig på mattan. Jag ropade henne till mig o när jag tog i hennes tass bet hon mig av smärta. Tog ut henne ute för o få mer lyse men jag såg inget det lilla jag fick undersöka henne. Så började tassen o svullna på henne. Pappa stissade upp sig o ringde djursjukhuset o vi skulle komma in direkt. Påvägen hade det svullnat upp mer o börjat gå upp mot armbågen så hon fick en lugnande spruta o en nogran undersökning. Trots att hon sov så visade hon smärtpåslag vid bettet och det va en vuxen rätt stor orm som bitit henne sa dom med tanke på mellanrummet mellan ormens tänder. Lite tur i det hela verkar det som om att det bara har kommit in gift från ena tanden o det andra hålet inte har gått så djupt. Så nu ligger hon där inne med dropp o lugnande för att hon inte ska röra på sig förmycket så att giftet sprids.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch å fy för hemska ormar!
Hoppas hon piggnar på sig kvickt så ni får hem henne igen.
Kram!

Challe sa...

Stackars Iza, hoppas hon snart kryar på sig:) Kram

lillasyster sofia sa...

hoppas att hon mår bättre snart!!