2013-07-09

Rusar

Dagarna rusar iväg och jag hinner inte med. Det är andra veckan på Anders semester och ha o barnen gottar o roar sig som bara den. Förra veckan var dom med C-J o lillkusinerna hos morfar o Ellinor. Där va det hönshusbygge o bad i havet som gällde. Dom kom hem på onsdagen och på kvällen hade vi ett liiitet kalas för dom närmast sörjande. Alla hade tänkt lika dant i form av present, ett presentkort på nya kläder då jag har vuxit ur eller hur säger man när man går ner, krymt ihop för rätt många av mina kläder.

Jaghar gått ner 20 kg sen jag började min resa och det känns i kroppen att det är mkt lättare att leva, röra sig och allt vad det nu innebär med att leva;)
Dessvärre är jag just nu inne i en period där jag inte tycker det är gott o äta. Detta har inget med op att göra för jag va sån tidigare också. Men nu behöver jag ju födan på ett annat sätt. Svårt att hoppa över mat när kroppen vill men inte hjärnan o munnen. Då gäller det att man hitta nya goda saker. Melon är en sån grej just nu. I Love melon!!!

Jobbet går toppenfint. Ä inne på min egna 4:e vecka nu, det är superskoj, jag sitter och ringer kunder som har larm hemma och bokar servicetider med dom. Små korta roliga möten per telefon. Mina kollegor är helt super. Än är här bara killar men vem vet, snart ramlar det nog in en tjej på säljsidan.

2 kommentarer:

Micha sa...

Åh, jag önskar jag kunde ha samma "problem". Jag vill ALLTID äta, det finns inget stopp liksom men ibland kan jag såklart hejda mig. Duktig du är, 20 kg är ju riktigt bra! Fortsatt lycka till! Kan du inte lägga ut en bild på dig själv så vi som inte ser dig så ofta får se hur du ser ut. Säkert jättefin =)

Å den där tårtan....mmmm....

Kram!

Rosa sa...

Tja en bild ska vi väl kunna åstadkomma... ;)