2013-08-01

Jösses

I söndags va jag och lämnade tillbaka Nasi i Alingsås. Det va superjobbigt men ett måste efter att han inte fick vara med i flocken. På vägen hem va det lite lite matställen så vi åt inget förrens vi kom fram till Värnamo. Då kastade jag i mig en cheesburgare. Efter bara en liiiiten stund kände jag av den i magen och det började göra ont. Inte dumpa nu va min enda tanke. Väl hemma släppte jag allt och gick o la mig i sängen, det onda gick över till kramp och vägrade försvinna. Efter lite värme på magen så somnade jag av utmattning men vaknade igen vi 01 av att jag höll på att dö. Jag trodde verkligen att jag höll på att dö av smärta, o att något va fruktansvärt fel i magen. 
Enligt Anders satt jag tydligen och skrek, Alicia vaknade och tyckte det va lite otäckt. Anders fick ringa ambulansen och Jon kom och tog barnen.

Väl inne på akuten fick jag smärtstillande och blev inlagd på Ava (Akutvårdsavdelningen). På måndagen fick jag göra en skiktröntgen. Jag fick dricka en kontrastvätska och fick även en precis under röntgen som gjorde mig helt dundervarm i kroppen och det kändes som att jag kissade på mig när värmen kom ner till underlivet och rumpan. Bissar men cool känsla.
Dom hittade ingenting fel som iofs va jättebra, men det förklarade ju inte krampen. Dagen därpå fick jag åka hem utan förklaring eller att ha provat att äta. Läkaren hette Edwin eller nått liknande. Mkt osympatisk o otrevlig sådan.
Väl hemma valde vi o äta sallad o jag somnade som en stock medans Anders fixade maten. Åt lite grann o pang så va krampen tillbaka o jag fick åka in igen o där blev jag kvar tills idag, torsdag
. Mycket dropp o ingen mat. Fick en gastroskopi undersökning o där visade det att en liten bit på den nya tarmen va lite röd o irriterad.
Flytande o mjuk mat är min melodi nu ett tag framöver och smärtstillande morgon o kväll för o hjälpa kroppen att läka ut.



Inga kommentarer: