2013-08-19

Tiden går

Nu är det dags. Jag har börjat flera ggr på detta inlägget. Men nu ska det publiceras. Inget ska få avbryta mig denna gången =)

Mycket har hänt sen sist.
Vi har varit hundvakt åt en stor kille som heter Ricki, Iza älskade honom och vi hade värmebölja dessa dagar så vi åkte ch badade varje dag. Riktigt mysigt o härligt!

Jag har ju jobbat hela sommaren förutom veckan då jag låg på sjukhuset så därefter jobbade jag 50% i en och en halv vecka. Det va het klart det bästa jag gjort. Har hunnit läka o fått tillbaka min aptit som va helt borta. Så nu är jag uppe i mina 6-7 mål om dagen mot mina 2 som jag hade när jag kom hem från sjukan. Energin är tillbaka =)

Innan jag hamnade på sjukan fick jag åka o lämna tillbaka Nasi. Ett jättetråkigt beslut men jag hittade inget annat ställe o stalla in honom på och med tanke på att han inte fick komma in i flocken så va det bäst gentemot honom att köra tillbaka honom.

Vi drog till Vederslöv en lördag till söndag med husvagnen, Vi hade lite grillfest o kräftor med Emelie o Jotham, Ida o Lennie med alla barn. Vi badade och hundarna badade, barnen lekte och vi andra hängde o hade det trevligt.

Jag o C-O va o hälsade på farmor då hon hade blivit lite sämre igen, vi stannade inte så länge för det orkade hon inte. Och på vägen hem stannade vi på Ikea o åt varsin korv.

 Efter vårt besök piggnade hon till men har tyvärr blivit mycket sämre efter det. Hon växlar rejält i sitt allmäntillstånd o hon går från totalt medvetslös med ångest till att sitta upp i sängen o titta ut och prata om saker som hänt för 40-50 år sen. Mycket lustigt tycker vi alla som är runt henne.

Anders har tävlat i Crossfit för första gången. Det va en heldag på Kampen i Växjö och vi hade alla en toppendag. Anders va den av alla tävlanden som hade den största o bästa hejjarklacken o det är han värd! Han va helt outstanding!! Han tog sig till semifinal på en 8:e plats i första omgången men i semin tog det tyvärr slut. Det fanns även kändisar med på tävlingen. Viktor som vann Gladiatorerna sist och Pansar, en av Gladiatorna.


 I söndags va vi på Vincents dop. Det va toppen fint och jättetrevligt efter dopet. Ida hade gjort sån supersmarrig mat med potatissallad, fläskfilé o dubbelmarinerad kyckling. Han fick många fina presenter och av oss fick han en bok med Bröderna Grimms sagor och en Labandräkt.

Jag har även hunnit målat om min hästtransport, nu är det bara dörrarna bak till som skall målas i samma vita färg som resten av transporten. Oj så fin den blev. Jag är riktigt nöjd!
 



Inga kommentarer: