2014-04-08

Världen konstigaste dröm

Jag har drömt så konstigt inatt.  Vi va uppe o hälsade på våra vänner i Idre.  Men dom såg inte ut som sig själva o dom bodde inte där dom gör igentligen o Idre såg inte ut som sig bör.
Jämte deras hus hade någon byggt ett nytt hus som stod tomt. Det va så perfekt detta hus o jag o Anders blev dödsförälskade. Vi fick reda på att det va tillsalu men att det fanns en miss. När vi va inne i köket så svajade golvet. Dom hade fuskbyggt det för o spara pengar. Istället för o ha reglar med rätt avstånd (som i min dröm va 40 cm) så ökade dom på avståndet vid varje regel. Men det skulle ju inte vara så svårt o fixa. O huset skulle dom bara ha 40 000 kr för.
Vi köpte det o bestämde oss för o flytta dit.

Därefter är drömmen rätt blurrig. Som att jag åker en stor loop med en bil o missar bilen hem så jag får cykla 4 mil bakvänt för o komma hem o är livrädd för o cykla i loopen för jag kommer inte ha tillräckligt med fart, så jag kommer o ramla i älven. O medans jag cyklar där baklänges ser jag alla stjärntecken super tydligen.  Nästan som att dom  va ritade på himlen. (Alicia läser om stjärnbilder på skolan)

När jag väl kom hem, hur vet jag inte, så fuck jag inte gå hem utan då skulle jag provjobba för kommunen o hemtjänsten. O i det avsnittet är det ännu rörigare. Det jag kommet ijåg va att deras arbetstid va mellan 05-18.30, 19.30. Det berodde helt o hållet på när man fick gå hem.

Vi hade oxå flyttat in i huset o höll på o packa upp så ramlade in massa vänner som kom på fest.  (För vi känner ju väldigt många dör uppe, not). Men kul va det på festen iallafall.

2 kommentarer:

Unknown sa...

ha ha vilken tokig dröm
jag vet inte vad jag ska säga, VÄLKOMMEN TILL IDRE

Unknown sa...

ha ha vilken tokig dröm
jag vet inte vad jag ska säga, VÄLKOMMEN TILL IDRE