2015-09-02

Bomlös

Vilken häst jag har. Idag provade jag den bomlösa sadeln för första gången efter att jag lagat stroppen. Jag åkte hem till Ina som visade mig hur mab syr i läder o jag sydde på en ny stropp. Riktigt roligt o kunna.
Den va som jag misstänkte i minsta laget. Men den kommer o tjäna sitt syfte i balansträning o muskelbyggnad.

Vi kom varandra mkt nära o jag kände hennes tölt mkt tydligt o det va häftigt o känna. Vi provade även o göra en passläggning bara för att det gick o det gick. Återigen inte rent men det gick.

Hon är väldigt lyhörd, lite svår startad i början av galoppen då vi inte riktigt har satt skänkelgivningen till 100% än. Men det går bra ändå. O idag valde jag att vara först så hon skulle lyssna på mig o inte bara hänga på den andra hästen o det gick helt ok. Lite svår startad som sagt men med lite mer träning kommer det att gå toppen även det.

Nu längtar jag till att få bromsen lagad på mitt släp så vi kan träna lite mer kontinuerligt på att åka transport o då ska vi vidga våra vyer lite. Det ska bli skoj.

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter alldeles härligt, vilken fin vän du har.