2015-09-10

Står still

I tisdags var det dags o prova ensamhetsridning. Alltså bara Idunn o jag. Idunn är ju en häst som ÄLSKAR sin flock så jag va ganska förberedd på att det kanske inte skulle gå. Men jag hade bestämt mig. Vi red lite i "padokken" först för att sen rida ut o uppför backen. O det gick jättebra. Men när vi kommit upp på backen där åkrarna börjar kom hon på att hon va själv med bara mig o då gick hon på sidan ut o ställde sig på åkern. O där stod vi. Tog hon nått steg fram backade hon 3 så då tänkte jag att vi backar väl ut. Hon är riktigt duktig på att backa kan jag säga :)

Vi stod ute på vägen o tittade på utsikten o njöt i solen. O mitt mål innan vi skulle vända hemmet låg bara 200 meter bort. 200 långa meter bort.
Hon backade lite o så fick jag ställa tillbaka henne o så höll vi på då en stund. Men när vi hade stått still i en kvart gav hon sig o vi gick fram till korsningen, vände o red hem igen.

Jävla lilla satmara till envis häst man har.

Vi har nu slutat larva oss vid dusch o avspolning.  Idag blev hela hon duschad. Skönt när man märker att de blir väl omhändertagna.

Inga kommentarer: