2012-01-12

inte konstigt.

Min dag har varit allt från topp. Men det är ju inte så konstigt när man kl 20.25 på kvällen upptäcker att man började dagen konstigt. O jag går med inneskor på mig på jobbet o inte märkt något...haha!!!


O sen måste jag berätta för er att det spökar som bara den i huset. Det har börjat knakat i trappan, härom kvällen va jag o barnen ensamma hemma i vi sitter o äter kvällsmat i köket. Då stängs TV:n på. O ikväll när vi kommit hem o jag o Alicia står o bostar tänderna tar någon i vårt dörrhandtag. Alicia springer mot dörren o tror att det är Anders som kommer hem med det va ingen där o sen hör vi någon som visslar två gånger. Alicia blev jätterädd o vill inte ligga ensam i sitt rum. Så nu dimper jag ner jämte henne tills hon somnat. O en konstig grej till vs att Iza va inte i sin bur när vi kom hem utan lös i huset. Hmm vem har släppt ut henne då jag vet att jag satte henne där hon skulle vara....


Published with Blogger-droid v2.0.3

5 kommentarer:

mamma sa...

Dags att rensa igen, undrar vem av er som drar hem dom :))

Unknown sa...

Är det sant, berätta mera!
Vad läbbigt, vad menar din mamma med att rensa igen.
Vem drar hem dom?
Jätte spännande och läskigt!!
Eller?
Ok inte när barnen blir rädda, men ja du fattar!!

Rosa sa...

Andar, själar, spöken kalla dom vad du vill. Men här i Marklanda finns det rätt gott om dom...
Jag har tex sett en dam i huset o när jag kom hem till grannen för ett tag sen va hon där på ett kort, ett gammalt svart/vit kort från länge sen. O vill man inte ha dom hos sig så får man rensa o skicka iväg dom. Helst till "andra" sidan.

Anonym sa...

Åh, spännande! Hoppas inte barnen blir för rädda bara å att "spökerna" är snälla mot er! Kram

rosa sa...

Ja då dom är snälla. mest bara jobbiga o tar energi just nu.