2012-12-25

Jul

Självaste julafton har framskridit och är nu över. Tack alla nära o kära för fina julklappar. Jag fick en Tassimo och nya naglar av min familj och det va precis det jag önskade mig. Jag är riktigt glad och nöjd över detta. Ja jag fick ju lakrits pastiller av Elias oxå som inte går av för hackor.

Jag firade mest jul i fredags då vi hade jul med min sida av familjen, eftersom jag skulle jobba julafton så satsade jag all in då. I går träffades vi i Elofstorp o nästan alla va samlade. Vi saknade bara lilla fina Ellen som va med sin mamma denna dagen. Även Mias föräldrar var med. Vi åt gröt och småpratade, mycket trevligt tycker jag. Sen va det dags för tomteberget. Jag valde o stanna hemma o vilade upp mig inför kvällens o nattens jobb. Kl 16 började jag. Det va en lugn o stilla kväll. Jag o Eme drog fram granen, tände ljus o satte på radion som spelade julmusik. O så drack vi glögg och hade det rätt mysigt. Vid 23.30 gick jag hem. Då va natten på plats sen 22 och det va rätt lugnt. Så jag o nackoryggvärken gick hem.

Idag har jag sovit länge, till 12. Vaknade av att barnen började spela Skylander. Har tagit mig en chai-latte och skinkmacka och är hur nöjd som helst just nu.
Ninni rider av Lind åt mig så jag behöver inte tänka på henne, tack.

Så kl 16 lyfter vi luren igen och säger: Välkommen, du pratar med Rosa


Inga kommentarer: