2013-01-10

Andra halvan

Juli
Juli månad flöt på lugnt och stilla, vi va i Oberöd och mös av lugnet i omgångar. Vi tillbringade en vecka i Onsala och därefter åkte vi på husvagnssemester till Öland. Barnen älskade det och dom cyklade runt, pantade burkar och åt godis. 
Vi va även på Peter och Mias bröllopsfest hemma i deras trädgård. Och ett par dagar senare föddes lille Edvin, deras son. Vi avslutade semestern med en tur till pappa. Vi fick stanna en natt längre än beräknat då Iza blev ormbiten o inlagd för observation ett dygn.
Augusti
Denna månaden innehöll så många händelser att det känns svårt och korta ner och sålla. Så jag skriver på....
Alicia stannade kvar hos Morfar o Elle, Elias sov hos farmor, Iza blev riktigt dålig och dom tror att hon kan ha Addisons sjukdom. Det blev många vetrinärbesök. Alicia kom hem och hade ont i örat o hon hade fått inlamation i hörselgången av allt bad.Vi hängde på Alvesta marknad med fam C.
Elias fina katt Mojsan försvann och lämnade sina tre kattungar vid 8 veckors ålder. Så vi beslöt oss för att behålla Svea.
Vi hade kräftskiva i Vederslöv med Fam Langmo o Fam Rosenqvist. Dundertrevligt som vanligt. Vi va på cirkus och Fredrik va o tävlade VM med Q i Tyskland. C-O med kompisar hade sin 30-årsfest i Gemla folkpark så vi tog vår nyinköpa husvagn och åkte dit. Och så började Alicia i första klass.
 September
Ja vi satt inte still denna månade heller. Vi beslutade om att köpa en ny säng då ryggen på mig höll på o dö i sängen vi hade innan. Det blev en grå/svart kontinentalsäng från Mio. Då vi fick madrasser över och även en sängstomme ringde vi och frågade Iia om vi fick ställa ner det i stugan o det gick jättebra. Jag red en hel del oxå och kände ett sug efter en egen. Alicia fick vara maskott på Österdamenas premiärmatch på den nya arenan och jag fick för mig att hjälpa schäferhunden Zac att få ett nytt hem.
Eliott hade sitt namnkalas så vi tog husvagnen och åkte dit hela familjen. Iza o jag va i Helsingborg och tog massa tester och prover och Alicia fyllde 7 år.

Oktober
Inga större extravagansa händelser under denna månaden. Jag va rätt mycket trött, Jag fick jobb på Växjö Taxi som visade sig vara ett riktigt sopföretag. Snön kom och Elias o Alicia va ute och gjorde snölyktor. Jag hade en rätt envis hosta så tillslut tog jag coculiana hostmedicin. Jag låg och kliade mig hela natten och på morgonen åkte jag in till VC och jag hade fått en allergisk chock och fick medicin mot det. C-O fick ta emot pris som årets entrapenör. Började även jobba som publikvärd på Vida Arena. Det är  verkligen toppenkul

November 
Vi inledde november månad med fest i storslag. Jag och Anders fick vår bröllopspresent av min familj som bestod av härliga timmar på gamla Oasen med bubbelbad o relax och varsin massage. Därefter fick vi en helt gudomlig trerättersmiddag hemma som C-J o C-O hade komponerat och lagat till oss. Vi njöt för fulla muggar. Litet avbrott mellan huvudrätt och efterrätt då Leena hade krockat med Safir i hästtransporten så vi var där borta och hjälpte till. Jag och Henning hjälptes åt att få ut hästen som satt fastklämd ur transoprten. Därefter åt vi god efterrätt och badade tunna.
Jag tog Lind på foder fram till 5/5-13 och det kändes jättebra. Vi har varit ute och ridit mycket och både långturer och korta. Och Anders o jag la in ett golv och gjorde färdigt i den mån vi kunde i TV-rummet.
December
Årets sista månad, Jag va rätt febrig o snorig så vi har tagit det rätt lugnt, ridit, tittat på Lucia i kyrkan, firat ju både här och där. Julafton firades i Elofstorp och jag jobbade hela kvällen och halva natten. Men det va ok. Jag dök av Lind i en ganska otäck vurpa och fick åka ambulans in o sen hade både jag o Lind 3 veckors vila. Vi va även hos pappa o träffade min farmor, åt gott o umgicks. Tog även mitt premiärbesök på det nya IKEA:t i Älmhult med mamma och Elias.
Nyår firade vi in på Ledet med fam Langmo o fam Rosenqvist. Nu väntar ett nytt år...  


 
 



 

Inga kommentarer: