2013-01-07

Första halvan av årskrönikan

Januari
Jag slutade mina vikariat på BR Leksaker och Cervera. Att sluta på BR va jättetråkigt men så är det med vikariat. Vi firade Vivianns födelsedag. Alicia tappade sin allra första tand och va superstolt o vips några timmar senare tappade hon nr två!
Jag träffade Markoolio på pressbyrån och Elias hade Kråkan från dagis med sig hem över helgen och snön kom äntligen som ett brev på posten. Januaris och årets största händelse va ändå dagen då Anders och jag gifte oss på vår klippa vid sjön med ändas våra familjer närvarande. Den 28/1 firar vi ettårig bröllopsdag. Jag o Anders va ju inte de enda som gifte oss...
Februari
Vi firade Anders o gratulerade Peter på deras födelsedag, o jag fick jobb på Eniro. Detta firades med fina blommor. Vi passade ungar och gravida hundar. O när sportlovet nalkades åkte vi till Norge med Fam Langmo, fam Rosenqvist o fam Lindsten. 8 vuxna, 8 barn och 1 hund. Helt underbart o dit vill både jag Anders o barnen åka till igen (om vi får...;) ). veckan avslutades med en dunderkräksjuka som alla utom jag o Anders o Lennie åkte på, o några av barnen klarade sig oxå. Då va det dags att åka hem.
Mysteriet med Håkans försvinnande gick vi igenom och Tindra skadade sitt ben rätt rejält.

Mars
Det händer grejer i mars... Håkan återfanns välbehållen, solen kom och sken underbart. Iza blev faster till fyra små valpar. Va ute och promenerade med både häst och hund i koppel. Vi grattade mitt gudbarn Max som bor i Idre, alldeles för långt bort o mamma givetvis. Mot slutet av månade började Iza bete sig konstigt o då hade vi ingen aning om vilken resa med henne vi precis hade påbörjat. En resa till som vi gick igenom va en rätt kämpig trotsperiod med Alicia, men den red vi oxå ut till slut. O så innehöll det givetvis lite ridning på Nafna oxå o med solen strålar påbörjades en intensiv eksembehandling. Och sist och minst faktiskt i nuläget är Elliot som föddes den 31 mars

April
April va en lugn månad för oss. Ställde ut Iza i Moheda med bra kritik och servade Anders med Julmust och skinksmörgås. Lasse kom och hjälpte oss med att såga ner lite träd som stod på tomten, två björkar och nån gran vatt det. Vi åkte upp till Onsala och träffade Elliot men fick åka hem redan dagen därpå då Elias fick kräksjukan där uppe. Ett besök på Leos Lekland hanns med under april oxå. Solen kom på slutet av månaden och Iza blev bara sämre och sämre.
 
Maj
Maj månad var oxå en händelserik månad. Jag fick reda på att jag hade B12-brist och blev insatt på medicin för detta som jag skulle äta i minst 4 veckor. Jag hade varit mkt sjuk med magen en tid nu.
Jag tog ett enormt beslut i att sälja min fina gula lilla bil. Och valet av en ny bil föll på en Citroen Pluriel. Alicia o jag åkte ut till en bondgård och kikade på alla söta kalvarna. Mojsan va sprickfärdig och kvällen/natten den 28 maj födde hon tre fina kattungar. En helsvart, en gul och en svart och vit. Dom fick senare namnen Sture, Sixten och Svea. Den 29 maj fyllde Iza o hennes syskon 2 år. Även mors dag firades i ett härligt solsken.
 Juni
Juni, ja vad säger man. I min värld va det ingen rolig månad. Jag va väldigt låg av stress på jobbet och kände en stor tomhet över mycket.Grillsäsongen började och vi badade även rätt mycket i tunnan. Alicia och Anders tävlade i varsitt springlopp. Kissungarna blev mer och mer rörliga och vi mös mycket med dom hela familjen.Skolavslutning och en himla massa planerande inför vår bröllopsfest som vi skulle ha i Puben. Albin blev storebror till en liten Olle. Två tragiska händelse förkom oxå. C-J o Kattis vän miste sin syster och vi alla miste våran Lena på midsommar. 
Midsommar firade vi med familjerna runt oss i Vedeslöv.
Bröllopsfesten va en hit, tack alla som närvarade.



Fortsättning följer med andra halvåret.


1 kommentar:

Ninni sa...

Norge var underbart! Själv sugen på att åka till Camilla och Halvor och åka lite skidor!