2011-04-08

Fredag

Första jobbveckan på BR avklarad. Känns riktigt bra o allt e jätteroligt. Idag hade vi möte tillsammans med Toy´s r Us. Fick en lite större inblick i företaget och det är lättare o först då.

I eftermiddag åkte Alicia med Maja hem o lekte o mormor kom o hämtade Elias för en övernattning.
Nu sitter vi o myser framför TV:n o kollar på Harry Potter o äter godis, fast det inte är lördag.

Alicia har haft det lite jobbigt i veckan. Mycket humör o mycket ont i magen. I torsdags va vi på 5½ årskontroll med läkarundersökning o spruta. Sprutan gjorde inte ont, bara ett litet stick sa hon. O Anders pratade med barnläkaren om hennes mage o tyckte oxå det lät konstigt att läkaren som tog proverna o på Alicias mage enbart sa att hon behövde mer uppmärksamhet, kärlek o kramar. Något som alla som känner oss har ifrågasatt. Dock hade han aldrig tagit mjöklproteinprovet o ett prov till. Han hade glömt bort det. Så nu ska vi ta nya blodprover och starta en ny utredning. Läkaren sa oxå att vi skulle hem o googla på en tarmsjukdom som kallas för IBS. När vi gjorde det så kunde jag pricka av allt i den beskrivningen på både mig o Alicia. Så vi får se vad tiden utvisar.

Nu tar vi helg o önskar alla en trevlig sådan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du jag hoppas inte hon har en känslig magen, räcker upp handen!!
För det har jag haft sen jag var lite, låg med magen på ett kallt golv.
Sen blev det bara värre och värre!!
Fast hoppas det tar alla prover som går nu, kan ju ligga nära till hands med att du har en laktosmage??

Bra att det utreder det och jag vet inte, visst kan det vara psykosomatiskt, men tycker hon är lite liten för det!?

Undra om det blir spruta här med snart??

Annars så har du så rätt så med ditt svar på mitt inlägg.
Jag har inga problem med att ha mina egna regler även om det skiljer sig från andra.

Tex så tyckte jag att 2 timmar att spela var gott och väl mkt.
Sen läste jag att andra föräldrar har 6 timmar!!
Det är ju sjukt mkt och då kan man ju tycka hur hård är nu inte jag??
Men samtidigt, så skiter jag i det.
Testa ditt att göra vad du vill i en halv timma, det fungerade utmärkt..

Ska prova att sätta den lilla gubben i solstolen morgon så får vi se hur länge han sitter kvar

Mormor sa...

Vi har haft det såååå mysig skrammelpåsen o jag.