2012-02-05

Mello

Igårkväll kom fam Lindsten hit och vi lagade tacos o barnen lekte. Vid 20 bänkade vi oss framför TV:n o kollade på Mello. O när allt va klart så kände jag mig nöjd med vinnarna. Direkt till globen gick Dead by April o Loreen o till andra chansen gick Torsten Flink (?) o Afrodite.
Idag söndag har vi varit vid vårat ställe vid sjön. Anders o Elias gick ut lite på isen och Elias tyckte det va spännande. Därefter åkte vi ut till Elofstorp o hämtade ved. O inte bara ved, vi fick med oss en väldigt fin gammal släde till hästarna. Känns väldigt fint att få använda den. Nu ska vi bara kolla om han är inkörd eller inte. Jag känner mig lite osäker på den frågan.
Vi tog oss en tur idag med Ninni o jag. Så både Nafna o Tindra (mor o dotter) har kommit ut lördag o söndag. Kallt e det o rida men oj oj oj så skönt det är. Nafna går så fint nu. Hon är mjuk i kroppen o inge stissig alls. Vilken vår o sommar hon o jag ska ha...

Just nu sitter övriga familjen i köket o leker med Anders gamla ångmaskin. Det beundras o skrattas där nere.


Inga kommentarer: