2013-03-24

Helgen

Vi tog helg redan i fredags. Elias spydde som en gris natten till fredagen så där låg jag och knäskurade trägolvet mitt i natten. Anders tog hand om Elias nere på toa o duschade och slängde in sängkläder i maskinen. Det tog sin tid. Vi bäddade nere på golvet till Elias och Anders så dom hade nära till toan.

Fredagen gick och vi hade en spyfri natt mot lördagen. Ingen av oss andra mådde dåligt tack o lov.
Jag tog en härlig och jobbig tur på Lind. Vi tränade på lite olika saker som att inte galoppera i ilfart och att plocka tillbaka henne när hon blir för het och vill sticka. Jättekul men helt asjobbigt för både henne och mig.
Jag ställde henne på box med täcke då hon va genomsvett och så har hon börjat fälla vinterpälsen. Skulle åka och släppa ut henne några timmar senare. Kl halv 9 ringer Emelie o undrar om Lind ska stå där. Shit jag hade glömt bort henne i all matlagning o stoj. Tack fina Emelie för att du va så snäll och tog ut henne. Usch jag har fortfarande dåligt samvete för att jag glömde henne...

Motgångarna fortsätter Elias blev kass i magen idag igen, så våran härliga familjepromenad vi skulle tagit i det jättefina vädret har vi fått strunta i o nu börjar min mage bubbla. Om det är inbillning eller inte återstår och se.
Huvudvärken från helvetet är här iallafall. Så min omplanerade ridtur får oxå vänta.

Men en rolig nyhet har jag o berätta iallafall... Mitt gudbarn Max fyller 4 år idag. Hipp hipp hurra från oss i småland.
En liten present är uppskickad i form av en kepa.
 


1 kommentar:

Unknown sa...

Tackar så mycket för den och den har prytt den lilla herrens huvud igår...hoppas ni krya på er..