2013-03-12

Mkt häst

Förra helgen va "Ridkärringarna" ute och red. Jag hakade på i sista sekunden då det inte blev nått jobb för mig den lördagen. Jag ringde Ninni kl 9 på morgonen och vi skulle samlas 11. Hörde vilken häst hon skulle rida. Safir kan nämligen ite dela transport med någon annan häst så skulle hon ridit honom hade jag ändå inte kunnat hängt med. Men hon bestämde sig för att vi skulle träna unghästarna. Så Lind o Safir fick stanna hemma. Vi va 15 ekipage som begav oss ut i skogen. Det bjöds på sol o härlig natur och även tre vurpor. Vi pausade i ett skogsbryn och grillade korv och fikade.

 Denna helgen som va var hela familjen nere i Brösarp och tittade på en Islandshästtävling. Både Ina och Ninni va med och tävlade. Det va riktigt kul och se. Där bestämde jag mig för att delta i den tävlingen jag nu är anmäld till den 11 maj.

Inga kommentarer: