2013-09-06

En sån liten en

Va i Kalmar idag med barnen och hämtade en liiiten söt kattunge.  Den va hemma hos min vän Annelie.  Det ör en hittekatt från Norra Möckleby på Öland. En annan kompis Jeanette har stuga där o har hört katten jama hela förra helgen men ville inte göra nått om kattmamman skulle komma tillbaka.  Men när söndagen kom o katten ff skrek tog hon med den till fastlandet för att lämba in den på ett katthem. Den hamnade hemma hos Annelie som va satt hemma o pluggade under veckan som varit o hon la ut den på Fejjan o där... det va där jag såg den. Imorgon ska jag reda ut vilket kön den har.
Äter som en häst, både mjukmat o ersättning.  Men det är ju bra för då växer "h-n" ju.
Iza hade inga problem att ta den till sig men tjurpottan Svea bara morrade.  Men det lägger sig snart.
Jag har även klippt mig o känner mig nöjd.

Inga kommentarer: