2013-09-02

Tur

I dag tog vi oss en tur, Fia, Emelie o jag på våra kusar. Vi tog det lugnt och tog en tur i skogen. Nafna svarade så underbart på mina hjälper och vi fick en sån härlig tölt.Vi hade en sån ökad tölt så när dom andra galopperade så töltade vi bredvid. Oj oj oj vad skoj vi kommer och ha.

Nu är det bara lite tråkigt kvar o det är Iza. Hon mår rätt kasst nu igen och har visat tendenser på att hon inte mår bra nu ett tag. Hon beter sig som en gammal trött hund på 10 år, hon kissar o bajsar inne, hon snarkar som två skogshuggare, luktar illa i svaljet o ostabil i sitt humör, uttorkad trots att hon dricker o frågan är om hon inte dricker förmycket igen. Så nu blir det vetbesök igen och dra igång hennes rullians igen. Jag ska väl inte ljuga o säg att jag inte har väntat på detta, o nu är det här. Vi får se vad blodproverna visar. Jag känner en oro över att hon är gammal på insidan av kroppen i hennes organ. Annars e hon väldigt gosig o söker närhet.

Idag började Anders o jag en utmaning. Vi ska göra 100 squats i hundra dagar. Jag har fått dispens första vecka eftersom jag ligger liiite efter i muskler än Anders. Jag börjar med 50 om dagen de första 7 dagarna. Känner redan hur träningsvärken killar i låren (o bröstmusklerna) efter min första 50 squats, ridturen idag och 1,3 ton höhämtning igår.

Inga kommentarer: