2013-09-12

Ridtur

Jag o Emelie tog oss en tur och dom går så himla bra ihop Sleipnir o Nafna. Hitentills så har jag o Emelie haft så underbara ridturer ihop o det smids planer.
Storstädning av stallet lider mot sitt slut o det är snart dags för att ströa upp lösdriften.
Idag efter vår tur ville Elias o Theo rida och det fick dom ju självklart. Elias red själv o jag gick enbart bredvid, han till och med travade. Jag är riktigt stolt över honom. Vi får ta et par varv i padocken så han kan prova o rida själv på riktigt.

När jag tog hem henne rullade hon ganska mycket i tölten, men nu efter ett par turer så börjar hon tölta renare. Så snart har vi jobbat bort det. Det är så härligt men Nafna för hon är så lyhörd med vad man vill. En riktig klippa.

1 kommentar:

Anni sa...

Oj, vad jag har funderat över vad jag skrev när jag skrev. Jag har scrollat tillbaka i din blogg och sett allt som hänt dig med operation och problem men samtidigt nytt jobb och skoj. Jag har inte hittat var jag skrev, men jag tror att jag vet vad jag menade och det var inte alls det jag trodde när jag först läste din kommentar.

Antagligen var det bara så ospännande som att mina två äldsta barn har samma namn som din dotter och din man ;-)

Önskar dig all lycka med viktnedgången! Jag har två nära väninnor som gjort samma operation, den ena har problem med dumpning men den andra har bara illamåendekänslor om hon inte får mat i tid. Båda har gått ner massor i vikt och har fått helt annan figur. Jag såg det du skrev om att du inte såg tjock ut och det var precis det jag tänkte när jag såg de tidiga bilderna på dig. Nog är det konstigt att man kan väga för mycket utan att det syns?

Kram!