2011-02-10

Blä

Elias va kass när vi hämtade honom från dagis igår igen. Han blev sämre o sämre. Febern steg o han började ta sig för örat. Inget va roligt. Så jag fattade ju att det va öroninflamation på g så jag planerade o ringa doktorn i dag på morgonen. En stund in på natten kommer Alicia in o säger att hon har ont i magen. Vilket inte är något ovanligt nu förtiden. Så hon fick lite massage o så somnade vi om. Efter någon timme vaknar jag av att Alicia spyr mig i knät. Tack o lov så spyr hon på täcket så det va ju bara o bära ner tvätta av o in i maskinen o Alicia fick en behövlig dusch. Bäddade åt henne på golvet jämte oss med handukar runt o spannen brevid.
Kan säga att vi e trötta idag o Anders jobbar hemmifrån idag så vi kan hjälpas åt. Nu väntar jag bara på att Elias pencelin recept ska komma in på apoteket så jag kan åka o hämta det o sen åka o lämna in mina nycklar o hämta min tröja på U&P. Så jag kan lägga det o Rosse bakom mig o gå vidare. Man har rätt att reagera men som butikschef får man faktiskt inte bete sig hur som helst. Beskylla folk för saker o ting o hitta på osanningar för att det ska funka bättre för sig själv är inte okej. Hoppas hon reder ut sina beskymmer för detta mår hon bara dåligt av.

Själv så ser jag fram emot imorgon då jag ska på intromöte på mitt nya jobb. Ska bli sååå kul.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fy fan hoppas det krya på sig.
Vad är det nya jobbet, berätta, avd spännande!!

sofia sa...

hoppas alla i familjen mår bättre snart! kan ju inte vara kul att vara i en sjukstuga! :( och LYCKA TILLimrogon på jobbet! :D du måste skriva snart vad de e förnått!! :D