2011-07-14

Gerd

Damen jag hjälpte till akuten i torsdags kväll heter Gerd och idag ringde hon. Hon va kvar på sjukhuset och skulle kanske få komma hem imorron. Jag har undrat varför dom inte har ring och haft i tankarna att det kanske hade hänt henne något. O när hon ringer så berättar hon att efter dom hade sytt ihop såret så gjorde man en skallröntgen på henne. Hjärnblödning.... Och ett brutet kindben. Medans hon ligger inne på avdelningen börjar hon få svårt och andas o då visar det sig att hon har en pågående hjärtinfarkt. Dessutom hade hon för lågt socker så hon va nära att gå i sockerkoma. Så nu väntar hon på kärloperation. Jaaa allt detta på en gång. Då sa jag till henne att det va kanske meningen att du skulle ramla o slå dig så illa för att allt detta skulle upptäckas. Phu hemska tanke!!
Jag fick komma upp till henne på CLV så jag hade med mig lite blommor o en påse fin choklad. Blommorna står på mitt köksbord för dom fick man ju givetvis inte ta med sig in på avdelningen.

Det va härligt o se henne o att få ge henne en riktig kram.

1 kommentar:

mamma sa...

Härligt gumman !! Helt rätt tänkt men ändå tråkigt att sånt måste hända för att ögon ska öppnas.
Bra jobbat igen....kram