2010-11-24

Snattare

Igår hade vi ett gäng tjejer inne på jobbet. Det är ju inget ovanligt i sig men dessa tjejjer utmärkte sig på nått sätt. Dom kröp ihop o smusslade. Vi har väldigt bra speglar så vi kan se vad kunderna gör med smyckerna så jag stod o såg när en av dessa tjejjer stoppade på sig ett halsband. Dom lämnade butiken o vi ringde polisen. Jag fick åka med i en stor polisbil för o se om jag såg tjejjerna, men icke. O så idag vid lunch så kommer dom in igen... Jag ryckte åt mig jackan o gick ut o följde det som polisen hade sat att vi skulle göra om dom dök upp igen. Efter en stund kom polisen o jag pekade ut tjejjerna. Det visade sig sen när polisen ringde o tog ett förhör på telefon med mig att hon hade haft halsbandet på sig o fick följa med till stationen där dom ringde föräldrar o hela tjillevippen. Hon hade jätteångest o va lessen sa han.


Jag har lite dubbla känslor i detta. Kalasskönt o sätta dit en snattare men inte att ge en ung tjej ångest o jobbigt hemma (kan man ju ändå hoppas)o hoppas att hon lär sig något av detta.

3 kommentarer:

Ida sa...

Jättebra Rosa! Hon hade nog haft mer ångest om det inte hade kommit fram..

Hanna sa...

Hej!

Nu har jag hittat hit oxå. :-)
Kul!

Kram / Hanna

sofia sa...

de e klart att hon va lessen och hade ångerst, hon blev ju påkommen, tycker att du gjorde helt rätt, om inte föräldrarna kan lära dom skillnaden mellan rätt och fel och ditt och mitt så måste ju någon annan göra det. Men jag kan ändå hålla med dig och hoppas på att hon har snälla föräldrar så hon inte får massa problem hemma, men tänk inte mer på det! Du gjorde helt rätt!