2011-03-27

Helgen

Helgen började med lite jobb på BR. Alltid lika roligt! Jag skrattar så mycket där. Därefter så hade jag möte med kommunen. Efter ett bra möte så skrev jag på min uppsägning så nu har jag lämnat Växjö kommun. Jag tror att det känns bra, eller jo det känns bra. På kvällen stack Anders på windsurfingsfest o skulle inte stanna länge. Så jag bjöd in grannen på ett glas vin. Sen bjöd jag in granne nr 2 och efter en stund va hela huset fullt. O jösses vad skoj vi hade. Anders kom hem o fattade ingenting. Hihi. Vi hade jättekul o blev rätt på kanelen allihopa. Men det får man ibland.

I lördags så va vi ute i trädgården och städade i fixade o målade. Jag målade bastun o Anders fixade med hundgården. På kvällen kom Jon o Marie o Albin o vi åt lite mat o badade i tunnan. Det va riktigt nice.

Idag söndag har Alicia haft sitt försenade 5-årskalas. Hon hade bjudit in alla tjejerna i 5-årsgruppen o Tinna på badtunneparty. Så dom badade, åt korv o tårta o sjöng singstar. Ett riktigt lyckat kalas. Granntjejjerna stannade kvar en stund o dom badade igen. Jag själv gick o la mig en stund o somnade. Det va riktigt skönt.

Nu är det bara den sköna söndagskvällen kvar så lite mat o sen mysa med familjen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha rätt på kanelen ;-)

sofia sa...

det känns så himla mysigt att läsa att du skrattar på jobbet och har det bra! jag blir så varm i hjärtat! :) du förtjänar att skratta min fina syster! och jag kan inte fatta att Alicia är 5 år! hittade en bild på henne och syrran från när jag tog studenten.. haha! hon va så himla liten! och en bild fån nä du e höggravid på min 18 års fest ;) kramar om er alla in my mind! PUSS!

Rosa sa...

Fia: Hon är 5½. Hon fyller 6 i september. Det va ett försenat kalas.