2011-05-15

Kalas

Igår åkte övriga familjen till Öland och firade Ellens 5-års dag. Det va fint väder och dom satt ute och god tårta. Själv fick jag vara hemma och jobba. Men jag o Linda hade roligt så dagen gick snabbt. Jag byggde om och gjorde så gott jag kunde på den nya vattenavdelningen.
När jag kom hem fixade jag i ordning inför kvällens grille nere hos Ninni o Hannes. Hur jag skulle hinna gå ut med hundarna visste jag inte så jag kom på den briljanta iden att jag o hundarna skulle gå till Häringeryd. Under promenaden hade jag ett härligt samtal med fina Nieves. Jag va så laddad för en toppkväll, men lyckades inte få till den rätta feelingen. Framåt senkvällen blev Elias jättetrött och det blev vår melodi för hemfärd. Själv satt jag med magkramp. Robert o Sandra stannade en stund till o genomförde vissa mission vi hade för kvällen....haha!!
Men man kan ju inte alltid vara på topp, nästa gång då jäklar...;)

Idag är Anders ute i skogen o planterar mer skog, så jag o barnen har en hemmadag. Vi har kollat på en ny film och myst i soffan. Elias fick såndär kaskadnäsblod igen så det va ju bara o ta hand om. Det kom blod på trägolvet som jag inte riktigt har fått bort o sen ramlade Alicia ner från soffan och slog i huvudet i golvet (betonggolv) så då hade vi stora trösten oxå. Just nu är allt lugnt och vi ska om en stund åka ner till Häringeryd igen och ska få vara med när veterinären undersöker Napna. Ska bli jätteintressant.

Inga kommentarer: