2011-05-05

Sjukma

Det verkar som att det går en ny sjukperiod. Dom e ju sjuka både på Toys o hos oss. Så imorron ska jag jobba extra igen. Det ska bli skoj. Jag kan inte säga det för lite, men jag har ju så kul på mitt jobb.

Alicia är just nu mitt uppe i en ny trots och detta är nog det jobbigaste hon varit med om. Hon är arg och sur och i vissa fall dum. Ja ni läste rätt, jag skrev att min dotter e dum. Hon gråter jättemycket och skriker och bråkar. Om allt, precis allt. Hon vägrar göra det hon blir tillsagd att göra och vägrar göra saken om det inte få göras på hennes sätt. Får inte hon bestämma maten så vill hon inte äta. För en stund sen skulle vi sova och då bad jag henne 3 gånger att hon skulle krypa ner i sängen så skulle jag ligga hos henne en stund. Hon satt ute i hallen och svarade bara Neh! Jag vill inte. Då fick hon den att jag räknar till 3 o ligger hon inte i sängen då så ligger jag inte hos henne. 1.......2...... -Ja ja jag lägger mig väl då, ers drottning!!
Då gick jag. Efter 10 minuter kommer hon ner och undrar varför jag inte kommer och lägger mig hos henne. Jag förklara varför och då står hon tyst en stund sen bryter hon ut i gråt o skrik och skriker att allt är hennes fel, ingen tycker om mig och ingen vill leka med mig. Detta är ju inte sant så det är ju för att skapa uppmärksamhet, men ändå så gör det så ont i mitt hjärta att se henne ha det så jobbigt. Jag önskar inget annat än att hon ska få lite lugn och ro i sitt huvud och kropp.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja du vad ska jag säga, det kanske inte tröstar men iaf är du inte ensam om dessa utbrott.
Ena stunden glad, nästa arg som ett bi.
Mycket känslor men se det så här, bra är det ju att hon säger vad hon tycker.
En ensam själ som håller allt inom sig är tusen gånger värre.
Om hon gick och var ensam, ledsen och arg och höll allt inom sig.
Nu talar hon iaf om hur hon känner även om det är överspelat.
Men jag tror ändå det är bättre och ganska övertygad om att hon är precis lika jävla jobbig, as jobbig, dum, ibland elak, tjurig som precis vilken annan 5 åring som helst!!
KRAM...vi kan förvisso byta barn om du vill ett tag.
Du tar min tjuriga son och jag tar din tjuriga dotter!!
Deal??