2011-05-22

Lördagskväll och Söndagsdag

Igår åkte hela familjen ner till Ninni o Hannes. Jag o Ninni skulle rida o Hannes har skadat foten så Anders o han passade barnen tillsammans. Jag mockade lite o tog in hästarna medans Ninni la Bea o sen bar det av på en härlig kvällstur. Igår jobbade vi hästarna lite mer och jag fick en mycket bra lektion i islandshästridning. Fy farao vad det är härligt när man verkligen blir ett med hästen i en riktigt bra tölt. Frihet säger jag bara. Nafna som jag rider på är så himla go o snäll. Passar mig perfekt då hon inte är jättehyper utan att man får jobba lite oxå. Därefter badade vi o tvättade hästarna och hade antieksembehandling. Freja fick oxå lite muskelbehandling.
När vi skulle åka hem från H-ryd så hittade jag inte min telefon. Den fanns inte någonstans. Så idag va det bara att bege sig ut med vovvarna på rundan vi red. O strax innan halva rundan stötte vi på en älg o jag hade två dunderlydiga hundar. Ute på ängarna satt det div fåglar o även där hade jag lydiga hundar. På raksträckan vid ängarna sprang Iza iväg lite o jag ropade på henne men denna gången ville hon inte lyda, så fick hon lite skäll. Men när jag kom fram o såg att hon stod o nosade på min telefon fick hon sååå mycket beröm. Fatta det att Iza luktade upp min telefon. Hon är allt bra bäst hon.

Alicia mår pest i sin mun. Hon har inte ätit på 3 dagar nu. Munnen och halsen är full med blåsor o helt svullen. Hon gråter och gråter och det gör så ont i mig av att jag inte kan hjälpa henne. Jag har börjat tänka i banan vad vi gör om hon inte börja äta el dricka. Är hon så svullen i halsen så att andningen blir påverkad.

Nu bär det av till stan en snabb runda för jag måste handla mer träolja så jag kan slutföra mitt altanarbete. Därefter ska jag måla mina spaljér o plantera mina Lobelior.

Inga kommentarer: