2011-09-18

Influensa

Framåt kvällningen igår mådde jag så kasst i kroppen. Jag hade ont precis överallt. I huvudet ner igenom nacken i tänderna i käken, ögonen bakom näsan, lungor, ryggen, lederna, knäna, fingrarna, vristerna ja jag hade smärta överallt. Jag ringde 1177 för o höra mig för ang. influensasymptonen. Hon svarar mig att dom inte har fått in några symtom på årets influensa och eftersom jag hade så ont i rygg o nacke och hade den yrslen jag har så kunde det vara olika sjukdomar så hon rådde mig att åka till akuten direkt o hon skulle faxa in att jag kom. Det kunde vara allt från bihålsinflamatin till borelia till hjärnhinneinflamation.
Jag ringde Ninni o bad om skjuts in för jag är inte kapabel o köra bil själv o Anders o barnen skulle precis äta o kl hade blivit kväll. Hannes kom o körde in mig, tack så mycket för det. Det va tomt i väntrummet o jag fick komma in direkt. Väl inne på rummet fick jag vänta ett par timmar men jag sov så mig gjorde det inte så mycket. När doktorn väl kom så konstaterade han att det va en rejäl influensa med påbörjan till lunginflamation. Han ville först röntga lungorna men efter lite samtal fram o tillbaka hoppade vi över det (Jag orkade inte)
Läkaren sa att jag tyvärr skulle få må såhär ett par dagar till o det va bara vila o full dos av både ipren o alvedon som jag kunde ta. Fy faaan vad detta är jobbigt. Att vara så utslagen o ha denna konstanta smärta i kroppen är totalt värdelöst. Hoppas verkligen att ni slipper detta.

1 kommentar:

Ida sa...

usch o fy... Jag tänker på dig! Ring om det är något du vill ha hjälp me!