2011-09-25

Vilken dag

Åh så trött jag va i morse när klocka ringde. Jag vägrade stiga upp och låg kvar en 20 minuter. Sen va jag tvungen o gå upp. Kl 11 skulle alla barnen rulla in. Alicia skulle ha 6-års kalas o bjudit alla i klassen + Tinna o en tjej till. Vi dukade o fixade och gjorde allt i ordning. Sen gick startskottet. Alla häxor o trollkarlar o demoner kom flygandes. Det blev paketöppning o lite lek. Spindelköttfärskorvar med bröd på spindeläggsmjöl. Blod o snor serverades till o så lite bloddricka till det. Solen sken o himlen va blå så dom sprang ut o lekte ute en stund. Sen va det dags för glass i stora lass. Man kan säga att tiden går snabbt på kalas o kl va 12.30 i ett huj. Det va dags för skattjakten. Dom löste alla uppgifter o hittade skatten. Jag hoppas att alla barnen tyckte det va kul. Alicia va nöjd med sitt kalas iallafall.
När kl slog 14 kom våra familjer + bonusfamiljerna här i Marklanda. Vi grillade korv och åt kladdkaka till tårta. Snackade och njöt av att vi satt ute i den underbara solen.
Tack alla för fina paket o för att ni kom. Nu sover barnen o så när på jag o Anders oxå.

Jag frågade mina hundkunniga vänner ang Iza för jag tycker hon luktar illa i munnen. Ninni kollade henne o hon hade både röda tonsiliter o tandsten. Vilket är vanligt när man har irriterande tonsiller. Jag gick in på nätet o kollade upp vad det är o på den sidan som jag läste på va det 7 symtom o och satte 5 av dom klockrent. Jag har ju inte varit så uppmärksam på henne under min sjukma. Hon har ju legat hos mig i sängen o snarkat medans jag har snarkat. O så har jag trott att hon har varit trött efter att Ix o Neo åkt hem. Men har hon fått antibiotika o hundalvedon för o lindra o på tisdag åker vi till CG, veterinären. Till och med mamma tycker att hon inte har varit sig riktigt lik.

Imorron ska jag gå o jobba. Det ska bli jättekul men lite orosmoln har jag över att jag inte orkar. Men den som lever får se=)

Inga kommentarer: