2012-08-06

Lilla Iza

Åkte till Åsmund idag med Iza. Han såg det jag har sett nu ett tag. Något är fel med henne, frågan är bara vad. Hon reagerar på smärta i mage och i ryggen o talar tydligt om att hon har ont. Nu är Iza "inskriven" hos Åsmund tills dess att han hittar orsaken till hennes mående. Han har röntgat o tagit blodprover som han har skickat iväg på analys. Jag frågade honom rakt ut om han ansåg att jag va inbillningssjuk som hittade på att hon va dålig. Men det svarade han med att jag inte var. Han tycker att Iza sen han opererade henne tills nu har blivit en helt annan hund. Hon ser ut som en gammal trött hund o inte en tvååring. Han tycker det är konstigt att hon så tydligt talar om sin smärta trots att han på dagens plåt inte såg någonting. Uppsvälldheten kan han inte förklara i nuläget utan vi ska ta en sak i taget. Vi börjar med vad blodet har att säga.
Känns skönt att någon tar min hund på allvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch va tråkigt! Jag håller tummen för att de hittar orsaken snabbt så hon blir pigg å kry! Kram