2012-08-27

Trötta

Idag va jag o barnen trötta. Men till slut kom vi upp. Elias vaknade upp på ett strålande humör och pussades o kramades och gosade med Iza o sjöng för henne att hon inte skulle vara lessen fast hon va lite sjuk. Alicia ska hänga med en ny kompis hem i em. Hoppas dom får roligt. O för en liten stund sen ringde Hannes o frågade om Elias fick följa med hem o leka, så här sitter jag o blev ytterligare lite barnfri.

Jag o Iza gick till skogen tidigare idag. Vi skulle mumsa blåbär o plocka lite med oss hem. Men det va rätt dåligt med blåbär. Jag fick väl ihop 2 liter men inte mer. Att det kan vara sån skillnad på bara en vecka.
O Iza tyckte inte alls det va kul idag. Hon är rätt trött o stod mest still i snåren o ville bara att vi skulle gå hem. Hon gjorde några tappra försök o få med mig hem genom att börja gå hemåt men när jag inte följde med kom hon tillbaka. Hon är bra intelligent hon. O sen vi kom hem har hon bara legat o sovit.
Det va som igår. Både jag o Anders blev mkt förvånade. Vi var ute i trädgården och pratade med farmor o Lasse som va o hämtade hem Sture. O då går hon o ställer sig vid dörren och börja skälla att hon vill gå IN!! Ja het tokigt va det, det har hon aldrig gjort tidigare. Men det är väl så även hos djur att när man inte mår bra så vill man bara vara hemma o ta det lugnt.

Imorgon ska vi ta nya kalium-prover. Jag hade fattat det som att vi skulle göra hela ACHT-stimuleringen igen men enligt sköterskan va det bara kalium som skulle tas för o se om det har gått upp så vi kan ge henne korrekt Addisonmedicin. Ja ja den som lever imorgon få se hur det blir.

Inga kommentarer: