2011-10-02

Helgen

Vilken helg vi har haft om man ser till vädret. Ja för övrig har vi oxå haft en bra helg. Jag jobbade i lördags o jösses vad folk det va. Men tiden går ju fort då. Jag har iofs inga problem med att jobba lördagar på BR för det är så roligt på jobbet så det känns helt ok.
Anders o barnen kom o hämtade mig vid 16. Mormor slöt upp och tog med sig Alicia hem o jag o Elias lämnade av Anders på fest i stan. Vi åkte hem o jag bytte lite kläder o så åkte vi ner till Häringeryd. Vi hände o lekte o bara pratade skit. Vi va så trött allihopa så vi kom oss inte för någonting. Hannes åkte o köpte god mat o efter maten åkte Elias o jag hem o la oss. Jag hade vaknat igen när Anders kom hem o som vanligt hade jag sååå svårt och somna om. Så efter ett tag så gick jag ner o la mig på soffan och kollade på två inspelade program av True Blood.  Till slut somnade jag o då va väl klockan 5-6 någonting. Vid 8.30 gick jag upp o la mig i sängen en stund o sov till 10.25. Anders o Elias va nere då så jag gick ner igen. Kastade mig på soffan o somnade om på studs igen o sov till halv 1. Jag har funderat på varför jag e så trött men det finns många faktorer. 1, Jag har börjat jobba nästan heltid, ingen sjukskrivning längre. 2.Har precis varit dundersjuk. 3,Har trappat ner på medicinen och då är detta en naturlig reaktion. Jag har fått tillbaka mina skakningar i händerna men det får jag oxå leva med och jag vet ju att dom går över. Det är återigen värst i högerhanden.

Idag efter att jag vaknade så gick vi ut i trädgården. Jag grävde två land och planterade om mina blommor. Grävde även upp ett hål för en buske. Därefter räfsade jag ihop världens lövhög och fick skavsår i handen som ett brev på posten. Kl 16 mötte vi upp Alicia o Mormor på Öhrs lantcafe för en mysig söndagsfika. Vi satt ute i det fina vädret och njöt. Hemma igen tog vi tag i poolen. Så nu är det bara lite vattenskrap på botten kvar så när den har torkat upp lite till så ska den plockas ner. Det får ske så fort som möjligt.

Inga kommentarer: