2011-10-23

Helgen

Jobbade till 18 i fredags kväll. Alicia hade hängt med farmor o Lasse hela dan o Elias på dagis. Dom blev avbytta av mamma när dom kom hem igen vid 15-tiden. O så hängde dom här hemma med mormor tills jag kom hem. Snälla lilla mamma hade damsugat o gjort fint o vattnat blommorna. Tack mamma.
Vid 21-tiden kom C-J, Katti o Liam o vi myste alla en stund innan det va dags o nana. Lördagen va jobb för mig till 15.30 o kl 15.46 satt jag på tåget till Kalmar. Jag va påväg till pappa o Ellinor i Bergkvara. Vi skulle fira farmor som fyller 86 år idag. Dit hade alla andra åkt medans jag va på jobbet o Lars o Ria med barnen va oxå där. Full rulle o maten på G i högsta hugg.
Det eldades i tunnan o när jag va lite trött på allt ståhej frågade jag Katti om hon ville bada lite med mig så vi tog oss ett dopp i tystnaden under en stjärnklar himmel. Vi pratade om saker som livets gång o familj. Jag sa att jag tycker att det känns som om att barnen oavsett hur lång tid det går mellan träffarna så känner dom att dom är familj o det finns en kärlek mellan dom som är obeskrivbar o hur skönt det känns att dom har den tyrggheten hos varandra. Jag hade mer än gärna träffat fam Borgvall oftare än vad vi gör men livet ser inte ut som att det går just nu.
Katti har ju redan gått in i v. 18 o har en sån fin liten mage. Ingen kolossmage som en annan hade utan en fin liten bula bara. Men så ser hon o jag liiiite olika ut i kroppen oxå förövrigt...Haha!!
Idag plockade vi lite äpplen innan vi åkte hem o körde runt IKEA för o köpa tv¨garderober men av olika anledningar så blev det inget köp o just nu e jag lite matt över hela garderobgrejjen så vi hoppar det!!

Tack alla berörda för en toppen helg!!

Ja just det, Alicia kom upp innan i eftermiddag o vill tälja en pinne o jag sa att hon inte fick det. Hon undrade varför o jag svarade att för det första är det lite småfarligt o det är nått man gör ute o jag vill inte gå ut nu. Hon böev lite tjurig o så sa jag att hon fick fråga pappa om han ville hjälpa henne med det då han redan va ute o donade med att lägga på vinterhjulen på volvon. (Så nu e det gjort) Efter en liiiiten stund kom en illskrikandes Alicia in o hade ju skurit sig i fingret när hon skulle tälja. Så tvätta bort lite blod o så ett plåster på så bestämde vi att vi skulle göra något annat istället....

Imorron ska jag vara på Cervera o vi ska börja tömma lagret på julsaker o ut med dom i butiken. Ett rätt stort jobb som kommer o ta ett par dagar. Ha en härlig måndag allihopa!!

Inga kommentarer: