2011-10-09

Oktoberhelg

Jag skulle vara ledig en hel helg o det skulle bli så skönt. Först hade vi bestämt att vi skulle åka ner till stugan o bara ha en helg där vi myste. Men Anders hade fått för sig att det skulle regna hela helgen så då strök vi det. Så kul e det ju inte o köra ner till Skåne för o sitta inomhus.Så då sa vi att vi skulle kolla vad folket gjorde uppe i Onsala. Dom kunde förvisso hänga men inte förrens på lördagen. Vi vaknade rätt sent på lördagen och då va det liksom kört oxå. Så då valde vi att städa undan lite på trädgården. Poolen plockades ner och utegrejerna bars in på loftet i garaget. Anders tände i tunnan för första gången nu i höst.
Efter att vi va klara här så körde vi ner till Häringeryd. Barnen lekte ute, jag o Ninni snackade skit o Anders hjälpte Hannes o byta ett fönster.

På kvällen skulle Ninni på kräftskiva o Hannes skulle vara hemma med barnen. Så Anders o jag tog Bea o Lilja så Hannes oxå kunde åka på festen. Vi va o köpte godis på kredit i macken då jag hade glömt mitt betalkort hemma och gjorde pizza när vi kom hem. Efter maten så va alla barnen ybersnabba på att få av sig kläderna för det vankades tunnebad. Oj så skönt det va!!
Då vi gjorde iordning i garaget för årets vinterförvaring hittade jag en låda som tillhörde mig. Där i hittade jag min krustång o pennor o annat smått o gott. Bla hittade jag lite kassetband. Ett av banden va ett mysband med låtar på som Alanis Morrisett-Black Velvet, Christer Sanderlin-Luften darrar, Alien-Only one women, Jag stod o tänkte tillbaks lite. Det kom upp många minnen från förr.
 Idag söndag så vaknade Alicia vid 6.30 o ville gå upp o kolla på TV. Det fick hon inte så då va dagens första illtjut o gråt igång. Jag gick in o la mig hos henne så vi kunde somna om, för annars hade hon smugit ner o kollat på TV:n. Jag vaknade upp med ett ryck o hörde att familjen va uppstigen o gick ner. Kl va då 10.30 Jag hade sovit till 10.30!!! Frågade om dom andra hade ätit frulle o väntade mig ett ja, men fick ett nej. Vi har precis kommit ner sa Anders då. Så lite söndagsfrulle o så bar det ut på åkern hela familjen o så hundarna. Det va DM i plöjning på åkern jämte oss här hemma. Vi träffade Henke o Sofie där o vi kollade en stund. Men det va rätt trist så till och med barnen ville gå hem. Vi tog en lite promenad innan vi gick hem i det fina vädret.
Väl hemma åkte jag o Alicia o betalade godisskulden på Macken, å vidare till Toy´s för o köpa present till Bea. Vi hittade en jättefin enhörning som vi bestämde oss för. Vi hittade lite lite kulor till Alicia o en legobil till Elias som råkade slinka ner oxå.
 Vi fick god fika och goda vänner va där. Och så va ju lilla söta Izzie där oxå. Så gudomligt söt deta lilla barn e. Vi blev även bjudna på teater av barnen. Det va en teater om en flicka o en pojke som blev tillfångatagna av två vampyrprinsessor. Mycket spännande. Då passade Ninni på o ta denna bilden..... hon la ut den på Facebook o skrev Grattis Anders o Rosa. Hahaha humor tyckte Anders o jag!!! Man måste ju bjuda lite på sig själv, eller hur!!
 


Inga kommentarer: