2011-10-04

Mardrömmar

Fy fan vad jag har drömt otäckt inatt. Jag har drömt om nära o kära.
Första halvan av natten drömde jag om våra vänner Mike, Jessica o deras barn, Johan o hans barn o Stina o Mattias o deras barn. Vi träffades och vi va här hemma hos oss men samtidigt så såg det inte riktigt ut såhär som vi har det. Utomhus va lite mer som Ellanda (där jag bodde som barn). Dom va och hälsade på allihopa en varm sommardag och alla utom jag skulle gå o bada för jag skulle fixa lite hemma. Ida-Li hade glömt sina badkläder och dom frågade om hon kunde låna av Alicia. Och självklart så fick hon det. Allt e ju lite luddigt från en dröm men efter en stund kom dom tillbaka och va helt förtvivlade för att Ida-Li hade drunknat och alla va så satans förbannade på mig för alla ansåg att det va mitt fel att det va jag som hade lånat ut badkläder. För hade jag inte gjort detta så hade hon aldrig badat och då hade hon aldrig drunknat. Jag va totalförtvivlad över att dom beskyllde mig över något som inte va mitt fel. Denna avsky som alla visade mig va så extremt jobba att erfara. Drömmen handlade inte så mycket om lilla stumpan Ida-Li utan mer över hatet o avskyn som människor kan visa varandra.
Jag vaknade upp ur denna dröm vid 02. Tvingade med Anders ner på toa för jag va så osäker o liten o rädd. Därefter fick jag lägga mig på en handduk för allt va genomblött i sängen av drömmen.
Nästa dröm va exakt samma dröm fast jag bytte ut personerna i den. Denna gången va det Camilla, Chrille o deras barn, Christian, Sanna o deras barn. Och denna gången va det lilla fisan Clara som råkade ut för den tragiska drunkningsolyckan, och jag fick återigen känna på denna avsky o hat. Jag va ett nervvrak när jag vaknade och man kan säga att jag lätt hade ångest.

Elias är oxå inne i en drömperiod. Men det är ju lite mer normalt i hans utveckling. Men vad jag ska lära mig av detta har jag ingen aning om. Men det visar väl sig.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Lilla hjärtat !!
Så otäckt men du har helt rätt, du ska lära dej nåt som är mycke starkt eftersom du hade samma dröm två ggr. Viktigt att du kommer ihåg att du minns bara så mycke som du klarar av (man drömmer oftast mycke mer)Kram kram !

Challe sa...

Usch så otäckt. Hoppas att de hemska drömmarna inte kommer mer. Håller tummarna att nästa natt blir bättre. Själv drömde jag om min pappa i natt, det är nästan 5 år sedan han gick bort. Kram =)

Ninni sa...

Usch, drömde också galet inatt!