2011-11-13

Måndag igen...

Denna helgen har ju gått så fort.
Spontanbad i tunnan i fredagskväll med dom finaste grannarna. Lite vin på det oxå o kvällen va gjord.
Lite jobb på BR i lördags med söta Mickaela o dagen bara sprang iväg för vi hade sååååå mycket o göra. Knapp vi hann med ska jag säga. Anders körde ut barnen till mormor innan han åkte på innebandymatch. Hem direkt efter stägning o fixa det sista innan folket skulle komma. Magnus,Nea, Micke o Lena kom o vi åt tacos o drack gott. Därefter va det dags o bada lite. Varmt o skönt va det i vattnet o i luften lite kyligare än tidigare. Vi pratade om ditten o datten o pang så hade vi suttit där i 1½ timme. Några av oss gick upp då o kurade i soffan istället.
Idag söndag hade vi lite sovmorron till 9. God frukost sen åkte jag o Anders ner till Ninni o Hannes. Anders hjälpte Hannes med att byta fönster (så dom slipper frysa i vinter...hihi) o jag o Ninni tog en ny tur på unghästarna. Denna gången gick vi lite längre med dom. Nafna va sååå duktig o tålmodig med både unghästarna o mig. Hon har ju tydligen fått spatt, vilket inte är så ovanligt för lite äldre hästar så hon skall bara skrittas igång igen o då är det ju utmärkt att ha henne som hjälphäst. Vid något tillfälle så klämde jag till min lillfingernagel så den e helt blå o det gör svinont i den hela tiden. Fasen vad öm man är i o under naglarna.
När vi va klara drog jag hem till mamma o hämtade barnen. Vi spelade lite Trettioett o läste spännande böcker. O innan vi åkte åt vi lite mat.
Vä hemma dressade vi om o  åkte på fiber o avloppskalas med hela byn. Vi firade att vi va klara att vi hade varit sååå bra som fixat allt detta tillsammans som en enad by. Kl blev 18 o barnen va hur trötta som helst. Alicia bara grät o Elias vill bara rymma sin väg hela tiden så vi tackade för oss o åkte hem. Hemma så va det ju dags att fira farsdag. Anders fick ett stort tungt paket. Han hade ingen aning om vad det va o så va det en pizzasten. En baksten man lägger i ugnen som gräddar pizzan via stenen=stenugnsbakad pizza....hihi.
Självklart hade jag förberett så vi kunde laga pizza o oj så gott det blev. Kl. sprang iväg o det va dags o sova så efter ett par psykbryt var från barnen sover dom nu gott i sina sängar.

Inga kommentarer: