2010-03-16

Ont i magen

Alicia vaknade när ANders gick upp idag med. Jag fattar inte varför hon gör det. Jag lät henne va. Hon satt o sjöng lite på sitt rum och läste en bok. Hon gick ner 3 gånger på kort tid och drack, hon va såååå törstig sa hon. Men vid 7.15 slog ögonen igen och hon sov gott i en ½ timme. ELias vaknade vid halv 8 o då va det bara att stiga upp för han smet ner för Alicia had einte stängt grinden. Vi satt i soffan o morgonmös bara han o jag. Vi pratade om ditten och datten. Det va riktigt mysigt. Efter en stund kom Alicia gråtandes ner för trappan. Hon hade jätteont i magen sa hon. Pulsen va snabb o magen kurrade. Jag masserade henne en stund o det onda gick över. Men jag ringde doktorn iallafall och vi har fått tid nästa vecka för att ta ett laktostest. Här hemma är allt redan utbytt och hon har börjat dricka min mjök o det magonda har försvunnnit jättemycket. Men det är lika bra o ta ett test så man vet svart på vitt. Det kan ju vara en annan magonda som man inte ser för att man tror att det är laktosen.

Idag har Söders varit här o gjort en koll med blandaren till badkaret. Vi har ju sen vi byggde huset inte haft riktigt med varmvatten i dusch o bad kranarna. Men skollhett i handfat o i köket. Idag hade Daniel med sig en annan blandare som inte va en tryckblandare och när den va bytt så blev vattnet varmare och trycket höjdes något. Så där hade vi felet. Vi kan inte ha en blandare med en inbyggt tryckhämmare. Så nu återstår det bara att byta ut dessa. Skönt, för nu kan jag äntligen spola upp ett varmt bad utan att koka vatten i vattenkokaren o hälla i.

Stod ute o pratade med honom innan han åkte vidare och pratade jag hade bara t-shirt på mig och det va inte kallt. Givetvis stod jag i solen men jag kännde hur solstrålarna värmde på armarna. Åhh så underbart=) Våren är på G

Inga kommentarer: