2010-03-10

Phu!

Igår hade jag o Alicia en egen tjejdag. Vi åkte åter till Ikea för at köpa hem stommarna till garderoben. Jag hade kollat på deras hemsida och dom skulle ha 11 st hemma. Men när vi kom dit hade dom inte fått den leveransen som dom hade trott at dom skulle få. Så återigen en besvikelse. Vi gick o åt god mat, Alicia va mycket bestämd med vad hon ville ha, kyckling pommes o beasås... Så det fick bli två sånna. O givetvis så va det lite gott efter maten till oss båda.

Vi handlade lite grejjer till Alicias rithörna. En hylla o tre förvaringsburkar som hon har pennor, saxar o dyligt i. Så nu slipper vi ha pennor överallt. Jag köpte även ytterligare en grön växt, en Howea Forsteriana.

När vi kom hem packade vi ur allt ur bilen o sen va det dags o hämta Elias. På kvällen kom morfar och kvällen flöt på som vanligt.

Ja just det ja, Light tittade fram en stund igår, han har klipp av sladden till TV-spelet..... o så klippte han Alicia i sidan med en sax. Tack gode gud att det inte gick hål!

Idag hade Ikea sagt att dom skulle få stommarna så mamma o jag bestämde att vi skulle åka, men jag kollade lagerstatusen o då hade dom fortfarande inte kommit in, så efter frukosten så pusslade vi bara, gick en lite promenad o så har jag hjälpt mamma o tvätta. Jag gick en runda till ÖB oxå o köpte sköljmedel åt mamma. Det va riktigt varmt o skönt i solen. Vid 15-tiden fick jag ett sms av Ikea som sa att stommarna nu återigen fanns på lager. Så vi väntade in Anders o så drog vi till Ikea. In hämta betala o ut. Så nu äntligen kan jag göra klart i hallen.

Jag ramlade i måndags på en isfläck o det va högerhanden som fick ta smällen. Jag hade ont i handen under måndagen, på tisdagen så vaknade jag med extrem smärta i höger axel. Så den fick sig en kyss oxå. Det känns som träningsvärk, när ma inte kan lyfta armen x 5. Aj aj aj.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att ni fick era saker efter mkt om och men.
Men Rosy vad i hela fridens namn är sitan för något?
Sidan kanske??
Men har ni fått den där spjuven för alla era synder??!!
Jag drar lite lite på smilebanden men han verkar då bjuda på sina bravader.
Jag kan riktigt se han framför mig, gillade din växt.
Fin!!

Bättre med mamma hoppas jag och ta det lugnt med isfläckarna..o hoppas ondan i handen går över...kram

Rosa sa...

Japp sidan ska det vara...hihi.

Handen e bättre, smärtan har förflyttat sig till överarmen o axlen... Det va ett rejält fall...
Kram