2012-10-02

Höst

Nu har hösten kommit på riktigt. Mörkret kommer tidigt och dimman ligger tät på morgonkvisten. Det är obehagligt vackert över fälten när älvorna dansar.

I fredagskväll hade Alicia sitt 7-årskalas. Hon hade bjudit in till piratkalas o in ramlade det 14 pirater Det blev ett herrans liv. Korv intogs mellan skålar o vrål. Innan alla fick sedan gå på plankan för o få sin godispåse och sen gå hem.
En liten pirat stanna dock kvar. Kompisen Lithea sov över och dom hade tjejmys nere i tv-rummet. På lördagen följde Alicia med henne hem och sov över hos henne.
Elias han hade dratt hem till Theo under piratfesten o han stannade över natten han med.

I tors. gjorde jag nått nytt. Jag va publikvärd på Vida Arena o Lakers hemma match mot Rögle. Det va roligt o ett härligt gäng så i lördags va jag där igen o då vaktade jag spelarfruarna.
På torsdag e det dags igen o då möter dom HV o det ska bli kul o se.

I söndags hade vi lite kalas med Anders sida av släkten för Alicia. Vi bjöd på fika och hade det allmänt mysigt. Jag hängde lite med Olle och det va sååå mysigt.
På sen em hjälpte jag Challe och leta efter hennes Mine. Hon rymde på en promenad här i våra skogar o efter dryga 4 timmar hittades hon. Vår granne ringde och frågade om vi saknade en hund. Så skönt det va.

Igår hade jag en sån där dag igen. Hela kroppen va helt slut. Värk i mina leder och sov i 24 timmar.

Idag ringde Emelie o frågade om jag ville följa med henne ut på en tur. Å det va riktigt skönt och få lite frisk luft.

Iza är i höglöp och asjobbig. Men nu räknar vi ner dagarna och det är snart slut.

1 kommentar:

Challe sa...

Tack än en gång för hjälpen! Kram :)