2012-10-16

Vilket dygn

Igår kväll vid 20-tiden tog jag lite cocilliana hostmedicin inför natten. Efter en liten stund började det klia i ansiktet o ju längre tiden gick desto mer kliade det över hela kroppen. Jag låg hela natten och kliade o kliade o kliade. Jag svettades ömsom frös. Hade lite sällskap av både Alicia o Elias under nattens småtimmar. O jag kliade. Mellan tårna i öronen på ryggen, vaderna, ansiktet, armar, hårbotten, knäna, fingrarna o till och med innanför ögonlocken. Båda ögonen hade dessutom muskeldrag hela natten. På morgonen när Anders skulle gå upp så fick han köra ett pass på ryggen o därefter skulle jag kissa lite. Men det gick inte. Jag kissnödig men det gick bara inte. När jag vid lunch ff gick runt o kliade, ögonen skakandes o inte kunde kissa igen ringde jag 1177 o bad om råd. Hon bad mig dröja o när hon kom tillbaka i telefonen bad hon mig åka direkt till vårdcentralen där en läkare stod beredd o ta emot mig.

Ida va påväg till mig så jag bad henne passa Elias o så åkte jag. Väl där inne fick jag sånna där Betapred för att att stoppa den akuta allergiska chocken som min kropp befann sig i. Det tog nästan en timme innan allergichocken började ge med sig men jag kunde ff inte kissa. Gjorde ett ultaljud som visade att jag hade urin i blåsan så efter lite samtal fick vi reda på att det är en ovanlig o sällsynt bivärkning av allergichock på just cocilliana. Jag fick välja på att tömmas med en kateter el åka hem o LOVA att söka igen om jag inte lyckats kissa innan 20.00.
Gissa mitt val...

Väl hemma hängde jag, hur hög o kliig som helst, med Ida o Izzie. Vi bakade scones o drack te. Efter hon åkt ca jag så kissig så med mycket avslappning lyckades jag tillslut.

Nu ska jag äta Betapred o antihistamin i 5 dagar o jag har fått något som jag alltid kommer vara allergisk mot. O om det är bara cocilliana eller hostmedicin över lag med samma el liknande substanser vet dom inte.

Det kliar ff och kommer o göra en-tre dagar till sa dom eftersom den satt så hårt o djupt. Pust pust pust. Är det inte det ena så är det givetvis det andra. Delar med mig av ett ansiktspoträtt av dagens look;)

1 kommentar:

Rosa sa...

Hahaha... kollade på fotot idag och ser faaan inte klok ut... Rödflammig, svullen i hela ansiktet och runt o i ögonen... Galet va 10 ml vätska kan göra.