2012-10-06

Lördag

Idag va Anders iväg o spelade innebandy. Jag o barnen myste lite med en film och slappade på förmiddagen. Vi tog oss en promenad i det vackra vädret och gick upp till Emelie o Jotham för o checka av inför kvällen.
Vi bestämde att vi skulle grilla hamburgare. Elias blev kvar hos Theo och jag o Alicia drog in till stan för o handla.
När vi kom hem hade Anders kommit hem och jag tog tag i vildsvinsleftovers o rensade lite kött från revbenen som värsta slaktaren. Iza ska få detta nu som mat. Jag kör ju ren köttfärsdiet på henne nu för o se hur hon blir i magen, kroppen o allt vad det nu kan vara.

Vi cyklade upp och satt o småpratade lite o så fick Emelie ett ryck så vi drog ut på en ridtur i skymningen. Det va så hög och fin luft och hösten var vacker i alla sina färger.
God mat, gott sällskap o när barnen sockerkickade och gick över till trötthet cyklade vi hem.

På vägen hem såg vi några gå runt på åkern med världens ficklampa. O en bil stod parkerad på byvägen. Hmm mycket skumt. Alicia blev lite rädd så hon hade svårt o somna. Det är ju så att så fort något avviker från det "normala" här på landet reagerar man....

Det har varit en bra träningsvecka oxå.
I söndags promenerade jag  5-6 km, 
tisdags: ridning,
onsdags: fitness cross
torsdags: cyklade med Iza
fredag: fitness cross
lördag: ridning.
söndag: få se vad jag hittar på.

Inga kommentarer: