2013-05-08

Akuten igen

Igår började jag få ont i min högra sida uppe vid revbenen. Trodde det va träningsvärk med tanke på operationen o så. Men det blev liksom bara värre o värre.  Började göra ont i ryggen. Jag kunde inte djupandas eller räta på mig. Tillslut vid 20.-tiden pallade jag inte mer o ringde 1177. Dom tyckte definitivt att jag skulle åka in så då gjorde jag det.  O jösses vad jag fick vänta. Jag har inga problem med att vänta men när man har så ont då man vill krypa ur sitt eget skin, då är det jobbigt att vänta. Tre timmar o äntligen kom dom. Klämde o kände o dom sa misstänkt gallsten.  Fick smärtlindring som verkade lite grann. Fick orden att åka hem o komma tillbaka idag vid 8.00 för då skulle det va lite o göra här. Hon skulle lägga remiss till röntgen o ultraljud för o se hur många stenar det är o på så sätt skulle det gå lite snabbare. O därefter träffa läkaren för resultat. Men dagens personal tyckte detta va mkt konstigt att göra så. Nu förstår vi inte hur hon tänker o för dom va det viktigare o veta om det va ett nytt besök eller ett återbesök. Inget av dom sa jag. Det är samma besök bara att jag fick permission o sova hemma. Ojoj det va konstigt för damerna att få in. Så nu ligger jag här sen 8 i morse med en färdig remiss för att spana på gallan o dess stenar o väntar på en läkare som ska säga att jag kan gå dit.... visst är det smidigt i vården..... NOT!!!

Inga kommentarer: