2013-05-25

Pissig vecka med ett dunderavslut

Veckan har ju varit rätt pissig i alla olika tänkbara former, mkt trötta barn o mkt gråt. Anders har varit iväg från tidig otta till sen natt två dagar, Björk o Frenja finns inte mer o så båten.
Men... så kom fredagen och vi gick hem till Emelie o Jotham o grillade. Där va även Ida, Lennie o Vincent och en kille som hete Anders som va vän till Emelie o Jotham. Vi grillade, åt o drack gott. Men vid 22-tiden va Alicia så trött så jag gick hem med dem o Anders stannade kvar. Givetvis mös jag med Vincent en hel del ;)
Idag lördag började jag och Emelie dagen med en ridtur på Sleipnier o Mori. Det va en härlig tur men en massa go galopp i en härlig uppförsbacke. Skogen, tystnaden, fågelkvitter, dofter o den gröna underbara färgen gör att man får så mycket energi.

Hem o duscha o sen iväg till Broaskog och titta på hingstvisning och saluvisning med Emelie o Fia. Det va jättekul o höra om hästarna se deras rörelsemönster o träffa alla trevliga människor.

Alicia spelade match idag o tyvärr förlorade dom med 2-3. Men det lär man ju sig lika mycket av det, nu e hon hos grannflickorna o ska sova över.

Anders klippte gräset o barnen va ute o lekte o då kände jag att jag saknade Lind lite så jag gled ner till stallet och tog mig en lika härlig tur som på morgonen. Fast denna gången va det lite mer träning o en annan typ av ridning. Så just nu är jag rätt trött i både rygg o ben. Lind va nog lika trött som jag o det va såååå skönt och få rulla sig i gruset.
O vet ni vad.... det är en dag till på helgen o då ska det ridas, målas o fira att det är morsdag.

Inga kommentarer: