2013-05-01

Nu e det gjort

Ligger nu på avdelningen, (samma avdelning som morfar låg på o en sköterska kommer ihåg John för sina ritningar o teckningar. Nu e man ju i "Källaland")
Hade lite krabb med pulsen inatt så jag fick ligga kvar på UVA för observation.  Pulsen va nere flera gånger i 30 o en vältränad vilopuls ligger på 50-60.
I förmiddags kom jag till mitt rum.  Ett singelrum tack gode gud ;). Det är rätt många gamla här som pratar högt...:)
Har ätit lite yoggi med tesked o dricker saft.
Nu under em har jag haft lpgt blodtryck, 85/60, 95/60 o nu 112/55, så det är påväg upp igen. Jag brukar ligga på 120/60. Fick dropp o medicin för detta.

Tack vare att det är röd dag så går det filmer på 4:an. Två ungdomsfilmer (inte skitroliga men dock) o nu Lara Croft. Här finns bara 1, 2, 4 o 6:an. Jag får ta reda på vad som erbjuds ikväll.
Nu e det dags o gå på damernas igen. Dropp har den effekten.

Inga kommentarer: